Als bij het opmaken van je afrekening er een saldo in je voordeel is, gebruiken wij dit saldo om je vervallen en onbetaalde facturen te vereffenen. Wij betalen je dus het verschil terug.
Als het saldo in je voordeel niet voldoende is om het totale onbetaalde bedrag te vergoeden, dan vragen wij je om het verschuldigde bedrag nog bij te betalen.
Je vindt een overzicht van de afgehouden of nog openstaande bedragen op de afrekening.
Iedereen die een aansluiting heeft op het net, betaalt een vaste bijdrage voor het Vlaamse Energiefonds. Luminus stort deze bijdrage door aan dit fonds.
Waarvoor dient deze bijdrage?
Via dit energiefonds worden ondersteund:
Hoeveel betaal ik als bijdrage?
Huishoudelijk tarief : van wie krijgt Luminus de gegevens ?
Luminus krijgt de gegevens over domicilie (wettelijke verblijfplaats) van je netwerkbeheerder Fluvius.
Indien je vaststelt dat de Bijdrage Energiefonds op je afrekening niet correct is, vraag bij je gemeente een attest van woonst en bezorg ons dit via het contactformulier. Na akkoord van Fluvius passen wij je afrekening aan.
Waar vind ik meer informatie?
Meer gedetailleerde informatie vind je op de website: https://www.vlaanderen.be/belastingen-en-begroting/vlaamse-belastingen/energieheffingen
Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.