Mijn contract

Mijn contract

Mijn contract wijzigen

Neen, dit gebeurt nooit stilzwijgend. We lichten jou hier altijd over in.
Luminus brengt je 2 maanden op voorhand op de hoogte van de voorwaarden van de contractverlenging. 

Waar vind je jouw contractinformatie (product, tarief, einddatum contract,...) terug?
  • In je persoonlijke klantenzone My Luminus bij 'Contracten en diensten'.
Meer info

Neem contact op met onze klantendienst om ons je gewijzigde gegevens door te geven. Zorg ervoor dat je je meterstanden bij de hand hebt.
Dan maken wij de slotafrekening voor het vorige contract op.
Je meterstanden gebruiken we ook als startmeterstand om je eigen facturatie te starten.

 
Meer info

Via je persoonlijke klantenzone My Luminus:

Via de website doe je dit zo:
1. Ga naar de rubriek 'Contracten en Diensten'.
2. Rechts op je scherm zie je een kader 'Een contract aanvragen, wijzigen of stopzetten of verhuizen'. Klik op de groene knop 'Ga verder'.
3. Kies 'Ik wil een contract aanpassen'.
4. Ga verder met 'Ik wil een ondernemingsnummer toevoegen of wijzigen'.

  • Bij een wijziging van het BTW-nummer sluit je een nieuw contract af. Dat is wettelijk verplicht. Je krijgt dan ook een nieuw klantnummer.
  • Kies nu eerst een nieuw tarief. Daarna maken we het nieuwe contract voor je aan.

5. Nadat je een nieuw tarief gekozen hebt, klik je op:  "Ik ben een nieuwe klant" en kies je voor "eigenaar aanpassen".

  • Van zodra we je wijzigingen registreerden, ontvang je een nieuw klantnummer. We bezorgen je een slotafrekening voor je vorige klantnummer.

Via de scenariokiezer op onze website kan je je btw-nummer laten aanpassen of toevoegen.

  • Wij zorgen ervoor dat deze wijziging zo snel mogelijk gebeurt.
Meer info

Als je contract binnenkort vernieuwd wordt en je van tarief wil veranderen, dan kan dat zonder problemen.
Je nieuwe tarief zal 21 dagen na intekening ingaan, terwijl je contracthernieuwing ook doorgaat.

Ligt je contractvernieuwing binnen de 21 dagen na intekenen op je nieuwe tarief? Dan leveren we je vanaf je vernieuwingsdatum tot 21 dagen na het intekenen op je nieuwe tarief nog energie aan de prijs die op de communicatie van de vernieuwing (van je oude tarief) vermeld staat.

Onze klantendienst geeft je graag meer uitleg.
Meer info

Maak een afspraak met je notaris. Hij registreert de nieuwe vennootschapsvorm. Daarna publiceert de Kruispuntbank van Ondernemingen de nieuwe vorm. Breng ook Luminus op de hoogte van je wijziging. 
Meer info

Wil je de details van je contract voor gas of elektriciteit raadplegen?
  • Al je contractgegevens zijn beschikbaar op je persoonlijke klantenzone My Luminus.
Hoe doe je dit?
  • Log in op je My Luminus-account.
  • Ga naar de rubriek 'Contracten en Diensten'. (In de app 'Contracten'.)
  • Je ziet per contract welk product er actief is, welk type tarief dit is, voor hoe lang je intekende en de einddatum van je contract.
  • Tip: Wil je je originele intekendatum weten?
    • Je trekt hiervoor de duurtijd van je contract (onder Prijsgarantie) van de einddatum af.

     
    Meer info

    Heb je een groepsaankoop ontvangen? Neem de tijd om alle voor- en nadelen op een rijtje te zetten voordat je beslist.

     

    Neem contact op met onze Klantenservice. Een van onze adviseurs zal samen met jou het ontvangen aanbod analyseren en je het voorstel doen dat het beste bij jouw behoeften past.

    Meer informatie vind je in het artikel over groepsaankopen in Lumiworld: Groepsaankoop is geen synoniem voor goedkoop

    Meer info

    Woon en werk je op hetzelfde adres en heb je geen aparte elektriciteits- en gasmeter voor je beroepsverbruik? Dan kies je zelf of je je energiefactuur privé betaalt of aan je onderneming factureert. Je keuze wordt beïnvloed door de toepassing van het voordeel alle aard (VAA).

    Het is pas fiscaal voordelig om te factureren aan je vennootschap als de werkelijke kostprijs van je energie op jaarbasis hoger ligt dan de forfaitaire bedragen van het VAA dat je geniet.

    Als de werkelijke jaarlijkse kostprijs lager is dan het VAA kan je kiezen om een deel van je privé-energiekosten door te rekenen aan je vennootschap via een onkostenvergoeding voor het gedeelte beroepsgebruik. In dat geval betaal je geen VAA.
    Is je onderneming georganiseerd als eenmanszaak (en val je dus onder de personenbelasting) dan is er nooit een aanrekening van VAA.

    Merk op dat naast de fiscale toepassing van VAA, je keuze voor een particulier of professioneel contract ook beïnvloed wordt door de geldende contractvoorwaarden.

    Je kan alle informatie terugvinden in ons Lumiworld-artikel.
    Meer info

    Klant worden / ik ben net klant

    Heb je bij Essent gekozen voor Tado of Flix? Geen probleem: je behoudt je gekozen tarief én je kan je slimme toestel gewoon blijven gebruiken. 
    Meer info

    De volgende stappen hangen van je persoonlijke situatie af:
    Ben je van een andere leverancier naar Luminus overgestapt?
  • Dan hebben wij je vorige energieleverancier reeds op de hoogte gebracht.
  • Je ontvangt binnenkort een e-mail of brief met alle nuttige informatie over je contract en onze diensten.
  • Een week vóór jouw energielevering doen wij je een gedetailleerd voorstel voor een voorschot dat het best bij je aansluit.
  • Het kan zijn dat je nog een laatste factuur van je vorige leverancier ontvangt nadat je je al bij Luminus hebt aangesloten. Vergeet zeker niet om deze nog te betalen.

  • Open je een nieuwe meter?
  • Neem contact op met de distributienetbeheerder van je gemeente om je meter te laten openen of installeren.
  • Contacteer Luminus om een contract af te sluiten.
  • We geven je aanvraag door aan je netbeheerder. Enkele dagen later ontvang je een welkomstmail of -brief met alle nuttige informatie over je contract en de diensten van Luminus.
  • Contacteer opnieuw je distributienetbeheerder om een afspraak te maken.
  • Rond de start van je energielevering ontvang je een bevestiging van je voorschotplan.

  • Ga je verhuizen en word je tegelijkertijd klant bij Luminus?
  • Wij helpen je graag om je verhuizing in goede banen te leiden.
  • Heb je nog vragen over je verhuizing? Raadpleeg dan onze veelgestelde vragen bij Hulp & Contact - 'Verhuis, meters en netbeheerder', of bel 078 180 183.
  • Meer info

    Ja, dat kan zeker. Na je contractondertekening start je levering bij Luminus op vandaag + 30 dagen.
    Je kan ook zelf een startdatum kiezen als dit meer dan 30 dagen in de toekomst is.
    Luminus stopt je contract bij je huidige energieleverancier zodra wij deze hebben overgenomen.
    Tip: Sluit je contract bij voorkeur af via deze link. Dat gaat snel en is 100 % veilig.

    Meer info

    Indien
    • je verhuisdatum in de geldigheidsperiode van je waardebon valt EN
    • je neemt je Greenfix (Mediamarkt)-contract mee naar het nieuwe adres.
    Dan verhuist de waardebon gewoon mee.
    Je kan de waardebon gebruiken tot aan de originele vervaldatum.
     
    Meer info

    Klant worden bij Luminus kan in enkele clicks.
     

  • Bekijk ons aanbod in tarieven, producten en diensten op de website.
  • Kies het tarief dat je wenst en teken in.
  • Zo eenvoudig is het om klant te worden bij Luminus!

    Voor vragen over je wijziging van gas- en/of elektriciteitsleverancier kan je ons contacteren via chat of telefonisch .

    Sta je op het punt te verhuizen?
    Luminus zet je contract gratis over op je nieuwe adres. Op onze website vind je alle info over je verhuis.

    Meer info

    Je vindt je Luminus klantnummer op de volgende plaatsen terug:
     

    • In de verwelkomingsbrief die je krijgt nadat je je contract hebt ondertekend.
    • Op je facturen.
    • Via 'Mijn profiel' in My Luminus als je reeds een account hebt. (In de app via 'Meer' en vervolgens 'Mijn profiel'.)
    Meer info

    Contract stopzetten of herroepen

    Als je bedrijf failliet gaat, zijn de stappen als volgt:
  • Men stelt een curator aan.
  • De curator contacteert ons.
  • Wij zetten je contract stop.
  • Openstaande schulden innen we via de curator.
  • Je kan ons ook zelf contacteren, zodat we samen een betaalafspraak maken.
     
    Meer info

    Wil je jouw contract bij Luminus annuleren of stopzetten?
    We vinden het erg jammer dat je je contract wenst te annuleren of stop te zetten.

     

    Wist je dat je op elk moment kan zien of je nog steeds het voordeligste tarief hebt bij Luminus? Het kan in één klik via onze tarief check-up. Zo hoef je niet van leverancier te veranderen.

     

    Wil je jouw contract toch stopzetten?
    Dat kan je gemakkelijk online regelen in je persoonlijke klantenzone My Luminus.

    Wil je een gas- en/of elektriciteitsmeter afsluiten?
    Contacteer onze klantendienst. We checken met jou de gegevens van de meter en we bezorgen deze informatie aan je netbeheerder. 

    Verhuis je?
    Je vindt alle informatie hierover terug op onze verhuispagina

    Bel naar onze klantendienst
    Om een van je contracten stop te zetten, bel je naar onze klantendienst.

    Meer info

    GDPR/Privacy policy/Databescherming

    Je kan je contactvoorkeuren aanpassen zodat je enkel communicatie ontvangt die je interesseert.

    Dit doe je zo:
    • Meld je aan op je My Luminus-account.
    • Klik op de groene knop 'Mijn profiel' rechts bovenaan het scherm.
    • Klik in het kader 'Klantgegevens' op 'Beheer contactvoorkeuren'.
    • Selecteer in dit scherm de informatie die je interesseert en via welke kanalen we contact met je mogen opnemen.
    Wens je helemaal geen reclame meer te ontvangen? Vink dan alles uit bij 'Mijn contactvoorkeuren'.
    Meer info

    Contacteer ons via chat of telefonisch. Wij kunnen dan de gegevens verwijderen die je wenst te wissen en wij controleren de gegevens die nog nodig zijn voor je energielevering of voor je facturatie.
    Meer info

    Overlijden

    Onze innige deelneming bij het verlies van een dierbare. Om het dossier van de overledene af te handelen, of om een contractovername door een partner te melden, vragen wij je om contact op te nemen met onze klantendienst. 


    Als de meter open blijft, omdat het contract opgenomen wordt door een derde (erfgenaam of een andere persoon), hebben we de gegevens nodig van de persoon die de overname doet.

    Als je wil dat de meter afgesloten wordt, neem je contact op met de netbeheerder. Hij zorgt voor de verdere afhandeling.

    Meer info

    Neem gerust contact op

    Wij helpen graag.

    Bel
    Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    Bel 078 150 152

    Chat
    Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

    Stuur een bericht
    Vul het formulier in.
    We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

    Vul het contactformulier in