Ik zie de dagelijkse verbruiksdata van mijn digitale meter niet (meer) in My Luminus

Ik zie de dagelijkse verbruiksdata van mijn digitale meter niet (meer) in My Luminus

  • Het kan zijn dat je toestemming bij Fluvius om je digitale verbruiksgegevens met Luminus te delen, niet (meer) in orde is.
  • Je controleert de status van je toestemming in je My Luminus-account in het 'verbindingen digitale meter' scherm. 
    • Je vindt dit menu in het instellingen-scherm, in de webversie vind je dit onder je e-mailadres in de groene knop, in de app klik je onderaan op het icoontje met de drie puntjes.
  • Staat je toestemming op groen? Dan is alles in orde. Contacteer onze klantendienst om je verder te helpen.
  • Zijn de bollen rood? Dan moet je toestemming mogelijk vernieuwd worden. Lees hier hoe je dit doet.

 

Wat gebeurt er als ik mijn toestemming met Fluvius niet vernieuw/geen goedkeuring geef?

  • Als je je toestemming niet vernieuwt of geen goedkeuring geeft, zal je geen nieuwe dagelijkse verbruiksinzichten meer kunnen zien. Luminus kan enkel dagelijkse verbruiksgegevens tonen voor de periode dat we een geldige goedkeuring van jou hebben.

 

Ik was niet op tijd om mijn toestemming/goedkeuring te vernieuwen, wat nu?

  • Geen paniek! Je kan nog steeds je toestemming geven tot 3 weken na de vervaldatum. Heb je de toestemming dan nog steeds niet in orde gebracht? Dan zal je contract voor de digitale verbruiksgegevens automatisch worden beëindigd. Je kan echter kosteloos opnieuw inschrijven via de intekenknop in My Luminus en opnieuw je toestemming aan Fluvius geven.

 

Ik heb mijn toestemming reeds vernieuwd maar kreeg toch nog een herinneringse-mail. Is mijn toestemming niet in orde?

  • Wij updaten onze systemen elke 2 uur. Het kan zijn dat de gegevens hierdoor elkaar gekruist hebben. Je kan de status van je aanvraag volgen in My Luminus onder “verbindingen digitale meter”.
  • Staat deze op verbonden? Dan is alles in orde! Staat deze op “moet vernieuwd worden”, dan heb je je toestemming nog niet vernieuwd of hebben wij deze gegevens nog niet ontvangen van Fluvius. Wacht in dit geval een dag en controleer de status dan opnieuw.

 

Het lukt me niet om mijn toestemming voor mijn digitale verbruiksgegeven te vernieuwen.

 

Waarom werd mijn contract voor mijn digitale verbruiksgegeven in My Luminus stopgezet?

  • Wij zetten je contract enkel stop als we hiervoor van jou de opdracht hebben gekregen, we een verhuis op jouw adres hebben doorgekregen, of je je toestemming met Fluvius niet tijdig in orde bracht.
  • Na de vervaldag van je toestemming bij Fluvius wachten we nog 3 weken. Heb je je toestemming dan nog steeds niet gegeven, dan zetten we je contract stop. Geen nood, je kan wanneer je dit wenst altijd opnieuw intekenen voor onze gratis dienst Digitale verbruiksgegevens om zo weer te genieten van dagelijkse inzichten in je verbruik.

 

 

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

Als gebruiker van de Luminus Monitor app (met EnergyControl Monitor dongle) ontvang je maandelijks een rapport in My Luminus vanaf het moment dat je de app en dongle twee maanden gebruikt. Ook moet het energieprofiel in de app volledig ingevuld zijn – zoniet hebben we onvoldoende gegevens om een correct rapport op te stellen.
 
Heb je de Monitor app niet, maar maak je gebruik van de digitale verbruiksgegevens in My Luminus? Dan sturen we je een beperktere versie van het rapport om de drie maanden.
 
Beantwoord je aan de voorwaarden maar ontbreekt er toch een rapport? Aarzel niet om de klantendienst te contacteren.
Meer info

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info

  • Zorg ervoor dat de gegevens in je energieprofiel zo compleet mogelijk zijn.
  • Een aantal data, zoals verbruiksdata per toestel of categorie, zijn gebaseerd op algoritmes en blijven daarom een schatting.
  • Het gebruik van een thuisbatterij kan het algoritme verstoren.

Is je energieprofiel volledig maar zie je nog steeds grote afwijkingen? Neem dan contact op met de klantendienst.

Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Wij helpen graag.

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 152

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in