Het LED-lampje van mijn dongle brandt niet. Wat nu?

Het LED-lampje van mijn dongle brandt niet. Wat nu?

Als het LED-lampje van je dongle niet brandt, is  de P1-poort van je digitale meter niet geactiveerd. Wanneer de poort niet geopend is, zal het LED lampje namelijk niet branden. Voor meer uitleg over het openen van de P1-poort van je digitale meter verwijzen we je graag door naar deze video op de infopagina van Fluvius: https://www.fluvius.be/nl/meters-en-meterstanden/digitale-meter/maak-je-meter-slim.

De P1-poort wordt niet onmiddellijk geactiveerd.
  • De verwerking van de aanvraag kan tot 72 uur duren.
  • Tot zolang is de status ‘In aanvraag’.
  • Als dit langer dan 72 uur duurt, neem je best contact op met Fluvius.
Van zodra je P1-poort open is, verandert de status naar ‘Open’. Plaats de dongle in de P1-poort om je elektriciteits- en/of gasdata te laten uitlezen.

Je kan ook op je digitale elektriciteitsmeter nakijken of je P1-poort open is: als je P1-poort succesvol geopend is, verschijnt er namelijk een pijltje boven ‘GP’.

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

Als gebruiker van de Luminus Monitor app (met EnergyControl Monitor dongle) ontvang je maandelijks een rapport in My Luminus vanaf het moment dat je de app en dongle twee maanden gebruikt. Ook moet het energieprofiel in de app volledig ingevuld zijn – zoniet hebben we onvoldoende gegevens om een correct rapport op te stellen.
 
Heb je de Monitor app niet, maar maak je gebruik van de digitale verbruiksgegevens in My Luminus? Dan sturen we je een beperktere versie van het rapport om de drie maanden.
 
Beantwoord je aan de voorwaarden maar ontbreekt er toch een rapport? Aarzel niet om de klantendienst te contacteren.
Meer info

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info

  • Zorg ervoor dat de gegevens in je energieprofiel zo compleet mogelijk zijn.
  • Een aantal data, zoals verbruiksdata per toestel of categorie, zijn gebaseerd op algoritmes en blijven daarom een schatting.
  • Het gebruik van een thuisbatterij kan het algoritme verstoren.

Is je energieprofiel volledig maar zie je nog steeds grote afwijkingen? Neem dan contact op met de klantendienst.

Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Wij helpen graag.

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 152

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in