Al uw bijzondere en algemene contractvoorwaarden van Essent blijven ongewijzigd van toepassing. Nog voor de zomer nemen we met u contact op in verband met de praktische aspecten van de overdracht. Heeft u nu al vragen? Raadpleeg dan de informatie hieronder.
U kan nog steeds 24/24 en 7/7 uw facturen van Essent en hun betaalstatus raadplegen: online op www.mijnessent.be.
Luminus is de grootste producent van energie met wind en water op Belgische bodem.
We begeleiden u bovendien actief bij uw energietransitie. Hierin staat het terugdringen van de CO2-uitstoot en het verkleinen van uw ecologische voetafdruk centraal. Duurzame alternatieven zoals onder andere het installeren van zonnepanelen, een windturbine op uw bedrijfsterrein, energie-oplossingen voor uw infrastructuur, helpen uw onderneming om duurzaamheid, energie-efficiëntie en kostenbeheersing te verenigen.
Want samen maken we het verschil voor een duurzame toekomst.
Ik was klant bij Essent. Blijft mijn energielevering verzekerd?
Ja, uw energielevering blijft gewoon verder lopen zodat uw bedrijfscontinuïteit wordt gegarandeerd. Vanaf begin augustus ontvangt u van Luminus informatie over de concrete startdatum van uw energielevering door Luminus.
Ik was klant bij Essent. Wat gebeurt er met mijn energiecontract?
Luminus neemt uw Essent-contract integraal over. U behoudt dus uw huidig tarief, voorwaarden en contractduur. Dit gebeurt automatisch; u hoeft hier zelf niets voor te doen.
Wat zijn de volgende stappen bij de overstap van Essent naar Luminus?
Ik was klant bij Essent. Hoe gaat Luminus om met mijn privacy?
Zodra uw contract overgezet is, geldt de privacy policy van Luminus op al uw gegevens. Dit beleid hanteert gelijkaardige principes en garandeert dezelfde rechten als de privacy policy van Essent.
Ik was klant bij Essent. Verandert er iets aan mijn (voorschot)factuur?
U blijft de facturen ontvangen op de manier waarop u dat gewoon bent bij Essent:
Opgelet: het rekeningnummer voor de betaling van uw facturen wijzigt. Gebruik vanaf september 2021 dit rekeningnummer: BE76 3350 5545 9895. (BIC: BBRUBEBB)
Betaalde u via domiciliëring bij Essent?
U hoeft niets te doen. We voorzien een nieuw mandaat met hetzelfde rekeningnummer. U ontvangt een bevestiging en krijgt mogelijk een melding van uw bank over het nieuwe mandaat.
Ik was klant bij Essent. Waar kan ik mijn oude Essent-facturen raadplegen?
Oude facturen blijven beschikbaar op MyEssent. U behoudt dus uw toegang. Of u kan hiervoor eveneens de helpdesk van Essent contacteren.
Ik was een professionele klant bij Essent. Verandert er iets voor mijn boekhouding?
Voeg Luminus toe aan uw boekhouding als nieuwe leverancier en/of breng uw boekhouder op de hoogte. Het BTW-nummer op uw energiefactuur wijzigt naar: BE 0471811661.
Ik was klant bij Essent. Waar kan ik mijn nieuw tarief van Luminus bekijken?
In uw persoonlijke klantenzone My LuminusBusiness vindt u uw nieuwe tarief. Zodra we uw Essent-product hebben overgenomen, krijgt u van ons een bevestiging. Vanaf dan kan u uw persoonlijke account aanmaken op My LuminusBusiness. U kan er o.a. uw verbruik opvolgen en uw facturen raadplegen.
Ik was klant bij Essent. Kan ik voor een ander Luminus-tarief kiezen dan het tarief dat ik toegewezen kreeg?
We hebben uw Essent-prijzen overgenomen. Heeft u nog vragen over uw huidige prijzen of wilt u uw prijzen reeds vastleggen voor de toekomst dan kan u hiervoor met Luminus contact opnemen via volgend e-mailadres: btb@luminus.be of vraag dan hier uw offerte aan.
Ik was klant bij Essent. Wat gebeurt er als mijn contract afloopt?
Indien uw Essent contract afloopt, wordt u uiterlijk 4 maanden voor de vervaldatum gecontacteerd en ontvangt u een voorstel voor vernieuwing of verlenging van uw contract.
De klantendienst van Essent helpt u graag verder. Neem contact op via het nummer 078 15 01 47.