Veelgestelde vragen over elektrisch rijden

Veelgestelde vragen over elektrisch rijden

Wenst u advies over e-mobility in uw bedrijf? Laadpalen op uw parking of bij uw medewerkers thuis? Aarzel niet ons te contacteren. Onze experten helpen u graag.

Elektrische auto opladen: arm van een dame die de stekker in haar wagen steekt.

Prijs

Om een overzicht te hebben over het laadverbruik van je werknemers, de hiermee verbonden facturen en je verschillende producten, maak je een account aan op ons beheerportal Luminus e-Mobility.



Stappenplan

1. Ga naar de website van ons beheerportal Luminus e-Mobility.
2. Klik op 'Registreren' bovenaan de pagina en kies voor 'Bedrijf'.
3. Vul je bedrijfsgegevens in.
4. Indien van toepassing, vink je 'Bedrijfsmedewerkers mogen gebruik maken van publieke oplaadpunten van Luminus' aan.
5. Vul je factuurgegevens in.
6. Benoem een accountbeheerder.
7. Vink aan 'Nee, ik heb geen kaart nodig.'. Het is gemakkelijker om deze later toe te voegen.
8. Vul je bankgegevens in en ga akkoord met domiciliëring en de voorwaarden.
9. Klik op 'Registreren'.

Belangrijk: De accountbeheerder ontvangt een e-mail met de volgende stappen. Hij maakt een wachtwoord aan.

10. Ga naar de loginpagina en log in met de accountgegevens.

Heb je nog vragen? Bel 02/289 90 90 of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.

Je maakte al een bedrijfsaccount aan, waaraan je je medewerkers nu kan linken.



Stappenplan

1. Ga naar de website van ons beheerportal Luminus e-Mobility en log in met je accountgegevens.
2. Klik op 'Medewerkers' links op het scherm.
3. Maak je nieuwe medewerker aan.
4. Geef je medewerker toegang tot het platform door 'Medewerker heeft webtoegang' aan te vinken. Hij krijgt zijn toegangscode via e-mail.
5. Wanneer de medewerker toegevoegd is, klik op zijn account en ga naar de tab 'Kaarten' bovenaan de webpagina.
6. Voeg de ID toe van de badge die je hem geeft.
7. Geef de badge aan de medewerker.

Heb je nog vragen? Bel 02/289 90 90 of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.

Wil je een kopie van je factuur voor ​elektrisch rijden?  

Vandaag kan je je facturen voor elektriciteit en gas downloaden via MyLuminus of je klantenzone (B2B).
Voor elektrisch rijden zie je het rekeningoverzicht.  
Een duplicaat van je factuur voor elektrisch rijden vraag je aan via luminus.be/factuurlaadoplossing. Hier kom je terecht op het contactformulier. 

Lukt dit niet? Contacteer dan de klantendienst van Electric Mobility op 02 289 90 90.  Zij sturen je graag een kopie op van het gevraagde document. 

Veiligheid

De betaling van je laadsessie via de app loopt via PayPal en is 100% beveiligd.

De Tritium Veefill fast charger is conform alle vereiste veiligheidsvoorschriften. Met een compatibele stekker is het 100% veilig om je wagen aan deze oplaadpunten op te laden.
 

We beschikken over een 24/7-helpdesk voor onze klanten.
  • Bel naar 02 289 90 90.
  • Of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
Onze klantendienstmedewerkers zorgen voor een correcte afhandeling van je vraag.

Laadpas

Met een abonnement kan je gebruikmaken van het online platform voor elektrische mobiliteit van Luminus, waar je een overzicht krijgt van al je laadsessies.
Je krijgt maandelijks automatisch een gedetailleerd overzicht van al je laadsessies toegestuurd.
Als er zich een probleem met je laadpunt stelt, identificeren we vanop afstand dat probleem en lossen we het ook in 90% van de gevallen onmiddellijk op.

Via meerdere interoperabiliteitsovereenkomsten heb je met de Luminus Powerpass toegang tot meer dan 100.000 laadpalen over heel Europa.
De Luminus-laadpalen zijn aangesloten bij de volgende platformen:
  • eViolin
  • Hubject
  • Girève
  • e-Clearing

Vraag je Luminus Powerpass aan via het webformulier op onze website.
Je ontvangt je laadpas binnen de week.

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

Laadpaal

  • Ga naar onze webpagina over elektrisch rijden.
  • Kies tussen :
  • Klik op ‘Vind de beste laadoplossing’.
  • Vul het formulier in.
  • Je ontvangt dan een e-mail waarmee je je offerteaanvraag kunt afronden.
  • Je kan alleen laden op de snelladers als je wagen beschikt over een contact dat de volgende stekkers toelaat:
    • 43 kW AC plug
    • CHAdeMO (DC)
    • Combined Charging Standard – CCS (DC)

     

    Stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
    We nemen snel contact met je op.

    We beschikken over een 24/7-helpdesk voor onze klanten.
    • Bel naar 02 289 90 90.
    • Of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
    Je kan ook online een nieuwe laadpas aanvragen.

  • Schakel je wagen uit.
  • Connecteer je wagen met de laadpaal.
  • Activeer de snellader door je Powerpass te scannen.
  • Hou je token minimaal 3 seconden voor het symbool.
  • Druk op de startknop.
  • Je wagen begint te laden.
  • Druk op de stopknop om het laden te beëindigen.
  • Breng de plug terug naar de laadpaal.
  • Een andere vraag?

    Neem gerust contact op met onze e-mobility klantendienst.

    Bel 02 289 90 90

    Veelgestelde vragen

    Wil je een kopie van je factuur voor ​elektrisch rijden?  

    Vandaag kan je je facturen voor elektriciteit en gas downloaden via MyLuminus of je klantenzone (B2B).
    Voor elektrisch rijden zie je het rekeningoverzicht.  
    Een duplicaat van je factuur voor elektrisch rijden vraag je aan via luminus.be/factuurlaadoplossing. Hier kom je terecht op het contactformulier. 

    Lukt dit niet? Contacteer dan de klantendienst van Electric Mobility op 02 289 90 90.  Zij sturen je graag een kopie op van het gevraagde document. 
    Meer info

    Om een overzicht te hebben over het laadverbruik van je werknemers, de hiermee verbonden facturen en je verschillende producten, maak je een account aan op ons beheerportal Luminus e-Mobility.



    Stappenplan

    1. Ga naar de website van ons beheerportal Luminus e-Mobility.
    2. Klik op 'Registreren' bovenaan de pagina en kies voor 'Bedrijf'.
    3. Vul je bedrijfsgegevens in.
    4. Indien van toepassing, vink je 'Bedrijfsmedewerkers mogen gebruik maken van publieke oplaadpunten van Luminus' aan.
    5. Vul je factuurgegevens in.
    6. Benoem een accountbeheerder.
    7. Vink aan 'Nee, ik heb geen kaart nodig.'. Het is gemakkelijker om deze later toe te voegen.
    8. Vul je bankgegevens in en ga akkoord met domiciliëring en de voorwaarden.
    9. Klik op 'Registreren'.

    Belangrijk: De accountbeheerder ontvangt een e-mail met de volgende stappen. Hij maakt een wachtwoord aan.

    10. Ga naar de loginpagina en log in met de accountgegevens.

    Heb je nog vragen? Bel 02/289 90 90 of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
    Meer info

    Als zelfstandige of vennootschap is je laadpaal voor 200% aftrekbaar, op voorwaarde dat je installatie openbaar is en dus toegankelijk voor derden. Het is ook nodig dat je je laadpaal tussen 1 september 2021 en 31 december 2022 installeert. Indien je geen toegang aan derden wilt geven, dan zal je laadpaal slechts 100% aftrekbaar zijn. 
    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Een vraag over elektrisch rijden?

    02 289 90 90

    Contacteer ons voor alle commerciële, technische of administratieve vragen.


    Stuur een bericht