Solidariteit met kwetsbare klanten

We schenken bijzondere aandacht aan onze kwetsbaarste klanten door hen te helpen hun energiefacturen te beheren. Dat doen we in samenwerking met OCMW's, regulatoren en bemiddelaars. Ontdek hier welke acties we ondernemen.

Jonge man met bruin hemd aan tafel bij laptop, heeft smartphone in rechterhand en kogelpen in de linker, notitieboekje en papieren.

We engageren ons o.a. voor dit ontwikkelingsdoel of SDG

1. No poverty Geen armoede

Gepersonaliseerde begeleiding, onze acties

Omdat we duurzaam en dus ook maatschappelijk verantwoord willen ondernemen, zorgen we voor gepersonaliseerde begeleiding voor onze kwetsbare klanten. Dat doen we concreet door deze acties:

  • We zorgen ervoor dat je maandelijkse voorschot zo dicht mogelijk bij je reële verbruik ligt. Dit voorschot aanpassen we om de x tijd aan aan de evolutie van je verbruik.
  • We nemen proactief contact op wanneer het bedrag van je jaarlijkse factuur aan de hoge kant is of abnormaal lijkt.
  • Krijg je door je situatie te maken met stroomonderbrekingen, dan behandelen we je dossier prioritair.
  • We faciliteren de contacten tussen klanten in moeilijkheden en de sociale hulpinstellingen.

  • We bezorgen de OCMW's, regulatoren en bemiddelaars een speciaal telefoonnummer zodat zij – conform de wetgeving – gebruik kunnen maken van een specifieke dienstverlening.
  • We nemen deel aan gesprekken over energiearmoede georganiseerd door deskundigen en overheden.
  • We werken mee aan doeltreffende oplossingen, om onze klanten te helpen hun energieverbruik terug te dringen, in het bijzonder de meest kwetsbare klanten.
  • We behandelen delicate situaties geval per geval via een specifieke hotline, in goede coördinatie met de distributienetbeheerder.
Je energieverbruik opvolgen

We helpen je om je energieverbruik op de voet te volgen

Via My Luminus, je gratis online klantenzone en app volg je je verbruik op.

  • Heb je een analoge meter? Geef maandelijks je meterstanden in om een goed zicht te krijgen op je werkelijke verbruik.
  • Heb je een digitale meter? Geef aan Fluvius de toestemming om je verbruik dag per dag te kunnen bekijken. Dat doe je zo: Activeer je digitale verbruiksgegevens. De eerste stap om te zien waar je eventueel kan besparen.
Alles over My Luminus
6 Luminus-doelen SDG's, man toont wielgrafiek aan collega's

6 doelen met concrete actiepunten

In 2019 formuleerden we 6 engagementen die betrekking hebben op 12 van de 17 SDG's of ontwikkelingsdoelstellingen van de Verenigde Naties. En we koppelden hier concrete acties en indicatoren aan.

Deze 6 engagementen liggen aan de basis van onze duurzaamheidsstrategie.

Duurzaamheid bij Luminus