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Customer service

Conseiller Clientèle B2B - Collections

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Donnez un nouveau élan à votre carrière dans le recouvrement B2B !

Dans cette mission temporaire comme Conseiller Clientèle B2B - Collections tu exécutes toutes les tâches de recouvrement de bout en bout, de manière qualitative et quantitative, selon les procédures et les délais.

 

Tu assures un bon suivi de tous les dossiers dont tu es responsable et tu communiques à ce sujet de manière proactive avec ton manager, tes collègues directs, les équipes de service et les ventes. Tu as une excellente connaissance de nos systèmes et des autres applications utilisées par le département. Tu contribues au maintien de l'intégrité des données et à la satisfaction des clients.

 

 

Votre travail quotidien

 

  • Tu traites quotidiennement les tâches assignées par le système ou ton manager.
  • Tu peux assumer toutes les tâches liées aux activités de recouvrement et de paiements de l'équipe, comme par exemple effectuer des appels de recouvrement, initier des procédures de coupure et traiter les paiements non automatiquement associés.
  • Tu t'assures que les dossiers dont tu es responsable sont correctement et rapidement finalisés selon les procédures en vigueur.
  • Tu anticipes les demandes et les activités urgentes résultant des besoins du département.
  • Tu es en contact avec tes collègues, BtB Sales, Billing, Service, Credit et d'autres départements.
  • Tu appelles les clients BtB pour t'assurer qu'ils paient à temps et correctement : tu négocies des plans de remboursement, fais des appels de recouvrement doux et des derniers appels avant coupure.
  • Tu contribues à la résolution des problèmes et examines toutes les tâches et processus de manière critique afin de les améliorer autant que possible.

 

 

Votre profile

 

  • Tu as un baccalauréat dans un domaine économique, ou une expérience équivalente.
  • Tu as des connaissances en SAP ISU, MS Office (Word, Excel, Access) et Salesforce.
  • Tu as au moins 3 ans d'expérience dans le domaine du recouvrement.
  • Tu as des connaissances dans le secteur de l'énergie (ceci est un atout).
  • Tu es bilingue. Tu peux t'exprimer en Néerlandais et en Français, à l'oral comme à l'écrit.

Info

 

  • Classe 6
  • Mission temporaire de 4 mois

 

 

 

 

 

Curieux/se de connaître vos avantages et bien plus ? Consultez notre site d'emploi.  

Hasselt

Contrat à durée déterminée

Change Practitioner

Customer service

Luminus is the #2 power and gas producer and supplier on the Belgian energy market and plays a major role in the energy transition.

Customer Experience & Care handles after-sales service for mass market clients and Billing & Collections manages invoices and payments. Both departments face numerous changes in the market, processes, systems and organization.

To guide employees through these changes, Luminus seeks an Change Practioner.

 

As Change Practioner you will support the change management program tailored to the unique needs of the operational teams. The change team will consist of an Organizational Change Manager and a Change Practitioner.

 

 

Your Daily Job

 

  • You capture change-related concerns within operational teams, ensuring they feel supported.
  • You map and streamline changes impacting CXC and B&C, enhancing clarity and efficiency.
  • You manage day-to-day execution of change initiatives, focusing on their operational impact.
  • You coordinate the Engagement Forum and collaborate with the Knowledge & Learning team on the Expertise Forum.
  • You organize communication and training sessions with the Knowledge & Learning team, equipping teams for success.
  • You maintain the Retail change management SharePoint as a key resource.
  • You gather team feedback to monitor adoption, address challenges and improve processes.
  • You align operational change activities with organizational goals in collaboration with the Change Manager.
  • You act as a liaison for Project and Change Managers, ensuring seamless communication and alignment.
  • You deliver clear action plans, documentation, and ongoing support for change initiatives.
  • You collaborate with the Knowledge & Learning team to refine strategies based on user feedback.
  • You engage with ‘change champions’ across teams to drive a unified approach to transformation.

 

 

Your Profile

 

  • You have a university degree or equivalent qualifications.
  • You bring at least 3 years of experience in leading or participating in change management projects.
  • You have strong knowledge of the ADKAR methodology and can apply it effectively to drive successful change initiatives.
  • You are fluent in Dutch, French and English.
  • You manage and drive change initiatives effectively on a daily basis, ensuring progress and alignment.
  • You work seamlessly with diverse teams to ensure smooth transitions and shared understanding.
  • You address and resolve operational issues related to change, keeping projects on track.
  • You navigate team dynamics and handle resistance to change with professionalism and empathy.
  • You ensure all change-related tasks are completed accurately and comprehensively.
  • You understand team needs and provide clear guidance, training, and ongoing support.
  • You explain new processes and procedures effectively, addressing questions and concerns.
  • You demonstrate flexibility, adapting to shifting priorities and challenges.
  • You communicate clearly and consistently, fostering collaboration and understanding.
  • You excel in training, equipping teams with the knowledge they need to succeed.
  • You solve problems creatively, finding practical solutions to complex challenges.
  • You drive process improvements, identifying and implementing strategies to enhance efficiency and outcomes.

 

 

 

 

 

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Hasselt

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