Retour sur Luminus.be

Emplois-vacants

Découvrir les postes vacants

Filtres

Domaine d'emploi

Type de contrat

Type d'emploi

Emplacement

Langue

35 emplois trouvés

Digital Communication Manager

Sales & Marketing

The Digital Communication manager is responsible for the creation, coordination, implementation and evaluation of digital communication projects (Always on, ATL, etc.) in order to create leads for Luminus' products and services by means of clear and uniform communication, to increase trust in the company and public awareness and to give substance to the (digital) brand.

 

 

Your daily job

 

  • You define, implement, structure, and evaluate digital campaigns (Paid media: Display, video, social, SEA, etc.) and projects that concretely drive lead generation within marketing (sales and CPA/L targets).
  • You brief, direct, and coordinate your assignments for the advertising agency, media center, and other external partners. You maintain good contacts with the digital media sector for inspiration and facilitation of new projects/initiatives (Google, Microsoft, etc.).
  • You understand, direct, and optimize the technical setup of digital Marketing Communication (ad-tech, platforms, tracking, etc., with particular emphasis on the new cookieless setup) in which digital campaigns run, and you manage the Luminus Google ads account.
  • You work intensively with other departments within the company, especially with Sales (E-commerce manager, Sales BtB, etc.) and within Marketing & Digital (product & campaign manager, Social Media manager, SEO manager, etc.), as well as with customer service, legal, IT, and internal and external communication.
  • You leverage your digital expertise to improve our digital branding and support others where needed in their own digital communication needs.
  • You provide input for the marketing communication annual plan and contribute to the long-term vision of Marketing Communication.
  • You ensure that execution is in line with the Luminus house style and that the established approval procedures are followed.
  • You manage and respect the assigned budget. 

 

Your profile

 

  • You have at least a university degree.

  • You are knowledgeable in Word, Excel, and PowerPoint.
  • You are trilingual in Dutch, French, and English.
  • You have at least 5 to 10 years of experience in a (similar) marketing role.
  • You have prior knowledge regarding the setup and evaluation of digital communication.
  • You possess the ideal mix of communication expertise, project management, and analytical skills.

 

Curious about more opportunities? Visit our jobsite.

Brussels

Contract open-end

Laborant

Engineering & Technicians

Als laborant verzeker je dat de water- en stoomkwaliteit van de verschillende circuits voldoen aan de standaards van Luminus. 

Je bent verantwoordelijk voor de goede uitbating van de afvalwaterbehandeling zodat het afvalwater steeds aan de normen voldoet.

Je levert assistentie voor het veiligstellen van onderdelen van de chemische installaties waarop onderhoudswerken worden uitgevoerd.

 

Jouw dagelijkse job

• Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van de routine exploitatie werkzaamheden in de installaties van de afvalwaterbehandeling en de aanmaak van deminwater.

• Je monitort de online analyse-apparaten en voert staalnames en analyses uit met betrekking tot de diverse watercircuits van de centrale.

• Je doseert chemicaliën.

• Je bewaakt/verhindert milieu-overschrijdingen in het afvalwater.

• Je levert assistentie voor de veiligstelling van de installaties waarop onderhoudswerken worden uitgevoerd, en voor de vrijgave van de nodige vergunningen hiervoor.

• Je staat de meestergast bij bij de uitvoering van diens taken.

• Je voert onderzoeken uit naar foutoorzaken bij incidenten.

• Je ontvangt leveringen in het magazijn bij afwezigheid van de magazijnier.

• Vanuit je functie ondersteun je een positieve en constructieve bedrijfscultuur, gericht op veiligheid, samenwerking, flexibiliteit en innovatie.

 

Toepassingsgebied:

Site Ringvaart

Site Ham: stadsverwarming warmteproductie + stadsnet, open cyclus gasturbines

 

Jouw profiel

  • Je hebt een Bachelor in de chemie (of gelijkwaardig door ervaring).
  • Je spreekt perfect Nederlands en hebt een basiskennis Frans en Engels.
  • Je moet in staat zijn om zelfstandig te kunnen werken.
  • Je bent stressbestendig.
  • Je bent safety minded.
  • Je kan beslissingen nemen.
  • Je kan werken met MS Office (Word, Excel, Outlook).
  • Ervaring met het gebruik van SAP is een pluspunt.

 

Neem een kijkje op onze vernieuwde interne carrièresite en spot als allereerste de nieuwe vacatures.

 

Klasse 6 

 

Gent/Ham

Contract onbepaalde duur

Internship: Residential Heat Losses and Heat Pump Dimensioning

Strategy & Innovation

At Luminus, our purpose is to build a CO2-neutral energy future. Heating is the main source of emissions for residential customers, which is why we aim to assist our customers in moving away from fossil fuels and transitioning to heat pumps.

If you too want to give meaning to your actions and contribute to the development of this growing activity, this position is for you.

 

As Heat Pump dimensioning Intern, you will be assisting in improving the accuracy and comprehensiveness with which we can help our residential customers decarbonize their energy consumption.

 

Your Daily Tasks

 

  • You familiarise with and understand the functioning of our heat pump remote dimensioning tool
  • You update and verify the accuracy of technical data within the remote dimensioning tool
  • You translate technical information into our heat pump data, ensuring clarity and precision
  • You review and analyze technical documents related to heat pump projects.
  • You assist in establishing a database for hydraulic schemes per brand and maintain a comprehensive list of accessory kits.
  • You collaborate on determining the appropriate accessory items for different operational scenarios.
  • You provide support in adjusting the remote dimensioning tool as needed, particularly in relation to connections to quotations.

 

 

Your profile

 

  • You are pursuing a master's degree in mecanical, civil or thermal engineering or a related field.
  • You have a strong understanding of energy systems, thermodynamics and engineering principles.
  • You are proficient in English; knowledge of French and/or Dutch is advantageous.
  • You are detail-oriented with excellent organizational skills.
  • You can work independently and as part of a collaborative team.
  • You have passion for sustainability and renewable energy solutions.
  • You are comfortable working with the Office 365 Suite, especially Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint, Microsoft Teams and SharePoint.

 

 

Your future impact

 

  • For the planet Building a C02-neutral energy future thanks to sustainable solutions adapted to each home
  • For our customers Supporting individuals in their energy transition by enabling them to consume less and better
  • For the company Contribute to the development and improvement of our services

 

Brussels

Temporary contract

Bedrijfsmeestergast Ringvaart

Engineering & Technicians

De bedrijfsmeestergast Ringvaart bestuurt alle productie-units in de regio Noord. Dit betekent dat hij de verschillende units start en stopt en het vermogen aanpast naargelang de vraag. Zo kan er een zo hoog mogelijke beschikbaarheid en betrouwbaarheid gegarandeerd worden, alsook een maximaal rendement. Dit zal gebeuren via beeldschermwerk en ook controle rondes in de installaties. Hij verzorgt tevens de nodige rapportering met betrekking tot de uitgevoerde handelingen en de vastgestelde defecten of afwijkende procesparameters.

 

Tenslotte waarborgt de bedrijfsmeestergast ten allen tijde de veiligheid op de site, en bewaakt hij alle milieuparameters (bijvoorbeeld emissies). Hij is tevens verantwoordelijk voor het veiligstellen van onderdelen van de installatie waarop onderhoudswerken worden uitgevoerd.

 

De bedrijfsmeestergast werkt in een volcontinu ploegensysteem. Hij wordt in zijn taken bijgestaan door een blokleider, en wordt ondersteund door WR1 (wachtrol kader) en WR2 (wachtrol meet- en regeltechniek).

 

Functieomschrijving
  • Als bedrijfsmeestergast (BMG) ben jij verantwoordelijk voor de productie van elektriciteit en warmte. Jij streeft naar maximale beschikbaarheid van de installaties en een maximaal rendement.
  • Indien nodig doe jij een beroep op de WR1 en WR2 om de beschikbaarheid van de centrale te waarborgen en vraag jij ondersteuning bij onvoorziene gebeurtenissen. Jij rapporteert de gebeurtenissen die tijdens jouw shift hebben plaatsgevonden en initieert werkaanvragen (notificaties opstellen) voor tussenkomsten door onderhoudsdiensten. Als deze gebeurtenissen de beschikbaarheid of de veiligheid van de centrale in gevaar brengen, verwittig jij onmiddellijk de site manager tijdens de werkuren of de WR1 buiten de diensturen. In noodsituaties leid jij het interventieteam tot de site manager of WR1 de leiding kan overnemen.
  • Jij voert de voorziene periodieke testen uit op de installatie en organiseert rondgangen met betrekking tot veiligheid. Jij bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van controle rondes in de sites en het registreren van productie data. Ook ben jij verantwoordelijk voor het uitvoeren van terugkerende exploitatie werkzaamheden en het bewaken/verhinderen van milieuoverschrijdingen.
  • Jij voert onderzoeken uit naar de oorzaken van fouten bij incidenten en bent verantwoordelijk voor de veiligstelling van installaties waarop onderhoudswerken worden uitgevoerd. Jij zorgt ook voor de vrijgave van de nodige vergunningen hiervoor en fungeert als contactpersoon met de onderhoudsafdeling.
  • Jij controleert de beschikbaarheid van alle draagbare tools die ter beschikking worden gesteld in de controlezaal om je taken naar behoren te kunnen uitoefenen. Jij draagt jouw dienst op een professionele manier over aan de volgende shift, met vermelding van alle voorgekomen issues tijdens jouw shift en aandachtspunten voor de volgende shift.
  • Jij zorgt ervoor dat alle nodige verbruiksartikelen, nodig voor het operationeel en veilig houden van de centrale, tijdig besteld en geleverd worden, zoals bijvoorbeeld CO2, N2 en H2. In alle omstandigheden ben jij verantwoordelijk voor de veiligheid van al het personeel in het algemeen en neem jij de nodige acties om dit te waarborgen.
  • In geval van calamiteiten of ernstige incidenten voer jij de voorziene procedures van noodscenario’s uit. Jij ontvangt, controleert en registreert bezoekers en extern personeel. Jij ondertekent mede de werkvergunning, opgesteld door de VOW (verantwoordelijke voor de werken), om te verzekeren dat de installaties veiliggesteld zijn en de werken veilig kunnen plaatsvinden.
  • Jij bent een voorbeeld voor jouw collega’s en ondergeschikten en beheert de centrale als een goede huisvader. Jij ondersteunt een positieve en constructieve bedrijfscultuur, gericht op veiligheid, samenwerking, flexibiliteit en innovatie.
Functievereisten
  • Je hebt een bachelor in een technische richting of gelijkwaardig door ervaring;
  •  Je hebt minimum 3 jaar relevante ervaring in de procesindustrie/productie van elektriciteit;
  • Je hebt kennis van DCS-systemen en water-stoom cycli;
  • Je kan vlot overweg met volgende programma's: MS Office, SAP (pluspunt);
  • Je hebt een zeer goede kennis van Nederlands. Indien u een goede kennis heeft van Engels en Frans is dit een pluspunt;
  • Je bent veiligheidsbewust, stressbestendig en je kan teams leiden.

 

 

 

 

Barema 1 

Gent/Ringvaart

Contract onbepaalde duur

Transformation and Performance Manager Electrical Mobility

Customer service

Electric mobility is a key part of the energy solutions that help customers lower their CO2 emissions in a convenient and cost-effective way. The range of electric vehicles is increasing rapidly and requires flexible and high-performance charging solutions.  Luminus provides these charging solutions for people at home, at work, or on the road. For consumers, businesses, car makers/dealers, and leasing companies. With user-friendliness and smart/affordable charging as the main priority.As Transformation & Performance Manager Electric Mobility you will lead and manage the electric mobility transformation projects at Luminus, while keeping costs low and increasing revenue to grow from start-up to scale-up. This position gives an exciting chance to support the company's sustainability vision and to promote innovation in the electric mobility sector. 

Your daily job

  • Strategy development: as member of the electrical mobility management team you develop and define the strategic and digital roadmap for electric mobility initiatives, aligning with the company's overall goals and objectives.
  • Program management: lead the planning, execution and monitoring of electric mobility programs and projects, ensuring adherence to timelines, budgets, and quality standards.
  • Managing the IT/digital roadmap in close collaboration with the IT internal steering committee to meet the business and operational needs of the electric mobility activities, manage retrospectives and improve continuously on the lessons learned.
  • Managing relationships with external IT service providers as well as key stakeholders (especially the IT department of Luminus) to implement the IT/digital roadmap.
  • Governance the external ODOO partner by playing a key role at the external steerco committee, setting up a clear way forward way of working with the external Project manager which is followed up and having a professional successful collaboration which brings the best out of it.
  • Manage the IT budget with a focus on quality, cost optimization and a business case approach. Review and approve the external IT deliverables (periodic invoices). Define, report and improve defined KPI’s with (top) management.
  • Market analysis: conduct market research and analysis to identify emerging trends, technologies, and opportunities in the electric mobility market, providing insights to facilitate strategic decision-making.
  • Regulatory compliance: stay up-to-date of regulatory requirements and standards related to electric mobility, ensuring compliance with relevant laws and regulations in all aspects.
  • Performance measurement: establish key performance indicators (KPIs) and metrics to track the success and impact of electric mobility transformation programs and provide regular reports and updates. Act as the link between the electric mobility team and the data intelligence team. Gather and validate reporting requirements about new and fundamentally changing (K)PI-reports.
  • Process management/documentation: analyzing, maintaining and improving process flows and working methods.
  • Continuous improvement: responsible for (K)PI trend analysis and related process improvements. 
  • Monitor financial performance: monitor and report financial performance towards the Luminus Financial department (accounting and controlling). 
  • People Management: follow up, support and inform the Transformation & Performance team.

 

Your profile

  • At least 10 years of experience in program/project management, IT/Digital management and budget management with strong structuring skills for the scaling phase.
  • Certification or relevant experience in project & process improvement methodologies like Prince2, PMP, Lean, DMAIC, Agile…
  • Strong analytical, problem-solving and decision-making skills both business and financial.
  • Strategic thinker able to switch from a helicopter view to a hands-on mentality depending the situation (T-profile).
  • Able to integrate information coming from different sources, set the right priorities and decide accordingly.
  • Able to make decisions based on (in)complete information and to initiate the necessary actions to implement the decisions taken.
  • Able to collaborate with / build bridges between different departments and teams.
  • Able to use your authenticity and expertise to advise other teams and to increase their awareness about change initiatives and way of working.
  • Ability to work in a fast-paced and dynamic environment and adapt to changing priorities and demands.
  • Excellent communication, negotiation, and relationship management skills
  • Customer First mindset and passion for entrepreneurship. 
  • Master’s degree in business, management, electrical engineering or equivalent. 
  • Business acumen in the Electrical Mobility domain is a plus. 
  • Fluent language skills NL/FR/EN

Brussels

Contract open-end

Agent Billing Operations

Customer service

De medewerker Billing Operations is verantwoordelijk om de uitval gelinkt aan het proces “Billing” tijdig en correct te verwerken teneinde bij te dragen tot de bedrijfsstrategie “Customer First” en het objectief om elke klant correcte en duidelijke afrekeningen te sturen.

 

Takenlijst

  • Het beheersen van het totale BtC facturatieproces (het geheel van taken verbonden aan dit proces) voor de BtC klantportefeuille; alsook dit van de SME portefeuille met een standaard tarief
  • Het behandelen van de uitval op het totale facturatieproces teneinde de klant een correcte factuur te bezorgen
  • Het pro-actief contacteren van klanten naar aanleiding van de uitval (vb. outsorting, missing billing periods ..) op het facturatieproces teneinde extra klantvragen te vermijden
  • Het behandelen van de uitval op het totale facturatieproces naar aanleiding van gewijzigde processen en/of systemen (cfr. Build activiteiten)
  • Het correct en tijdig behandelen van de uitval op het sociaal tarief proces conform de wettelijke bepalingen en procedures teneinde een correcte schuldvordering te kunnen indienen
  • Het uitvoeren van een aantal administratieve taken ter ondersteuning van de uitval op het facturatieproces
  • Het ondersteunen van en samenwerken met andere teams en/of departementen (Care teams, Recovery, Dunning, Payments, Settlement, Finance, …) vanuit de opgebouwde expertise om tot de best mogelijk klantgerichte oplossing te komen.
  • Het voorstellen van verbeteringsinitiatieven die relevant zijn voor het Billing proces en/of de overeenkomstige klantenportefeuille

 

Vereisten

  • Bachelor, bij voorkeur in een richting boekhouden en/of moderne talen;
  • Goede kennis van MS Office (Word, Excel, Access) en SAP
  • Zeer goede kennis van Nederlands en Frans

 

Vaardigheden

  • SAP en Salesforce kennis
  • Kennis van Microsoft Office tools: Outlook, Excell, Word, Powerpoint, Skype, One Note, …
  • Je moet klantgericht denken en handelen
  • Nauwkeurig
  • Oplossingsgericht
  • Je werkt graag in teamverband (met collega’s en hiërarchie): de werknemer werkt op een open manier samen met zijn collega’s en leidinggevenden.

 

Info:

- Barema D- Contract bepaalde duur (6 maanden)

Hasselt

Contract bepaalde duur

Business Risk Specialist

Strategy & Innovation

Luminus’ Optimisation department aims to leverage market expertise to align with Luminus’ mission by 1) Increasing competitive advantage amid renewable energy growth, electrification, and new technologies, 2) Reinforcing resilience against price volatility and supply uncertainties and 3) Asserting interests with external stakeholders (e.g., Elia, CREG, Fluxys).

 

Given the rapidly changing market context, characterized by new technologies, evolving regulations, and high price volatility, the Optimisation department needs a Business Risk Specialist. This specialist will proactively identify and manage key business risks (market, compliance, and operational) and ensure Luminus' compliance with energy market regulations. In the currect dynamic market context, the Business Risk Specialist must stay informed about upcoming changes in energy market regulations (e.g., REMIT) and defend Luminus' interests in trading compliance investigations.

 

Your Daily Job

  • Business Risk Management : You promote a risk-aware culture and conduct risk assessments. You monitor market conditions, recommend hedging measures and you collaborate on hedging strategies with Market Risk and Trading Teams. You support Finance in planning and Gross Margin follow-up and guide risk management for new products and projects. You maintain a risk register for senior management insights.
  • Compliance Risk Management : You stay updated on regulatory changes and prepare for compliance. You defend Luminus in regulatory investigations and identify compliance requirements for new products. You enhance regulatory awareness through training and tools.
  • Operational Risk Management : You mitigate financial and non-financial risks in cross-departmental processes. You develop a strategy to reduce operational risks, review and improve business processes for efficiency and risk mitigation. You implement incident management and share lessons learned and maintain a strong internal control framework and support audits.
  • Portfolio Modelling & Reporting : You analyze forecast changes and maintain import processes. You ensure a transparent portfolio structure in the ETRM system. You identify reporting needs for portfolio analyses and develop an Optimisation KPI dashboard.
  • Cross-Department Collaboration : You work with business teams to manage risks and meet objectives. You collaborate with Finance, Risk, Legal, Regulatory, IT, Downstream and Generation. You provide senior management with strategic insights and recommendations.

Your profile

 

  • You have a Master's degree in a quantitative discipline (e.g., Finance, Engineering, Economics).
  • You have a minimum of 3 years of experience in Financial/Energy Risk Management.
  • You are fluent in English and Dutch/French.
  • You possess a strong affinity with and understanding of the Energy Sector.
  • You have in-depth knowledge of financial instruments (forwards, options, swaps) and risk management concepts (hedging, value-at-risk, earnings-at-risk, volumetric limits).
  • You're well-versed in Energy Trading & Risk Management systems and skilled in modeling commodity portfolios.
  • You excel in analyzing market risks and evaluating hedging strategies.
  • Your critical thinking abilities enable you to navigate complex business concepts and identify opportunities and risks effectively.
  • With strong communication skills, you can convey strategic recommendations to senior management and constructively challenge trading teams.
  • Your collaborative approach fosters relationships and co-creation among stakeholders.
  • Committed to regulatory compliance, you stay updated on energy market regulations and best practices.
  • You're pragmatic and adept at problem-solving amid portfolio complexity and market volatility, demonstrating high learning agility and maintaining rigorous standards of accuracy and quality.
  • Additionally, you're adept at translating abstract concepts into practical solutions.

 

 

 

Curious about your benefits and more? Visit our jobsite.

 

 

 

Brussels

Contract open-end

Senior Wind Project Developer

Engineering & Technicians

Avec une capacité installée de 725 MW, Luminus peut se targuer d'être le numéro 1 du secteur éolien belge. En décembre 2023, nous exploiterons 279 éoliennes. Celles-ci produisent suffisamment d'énergie verte pour 400 000 familles.

 

Nous nous sommes fixé un objectif clair : d'ici 2027, nous voulons étendre notre parc éolien à une capacité de plus de 1 000 MW. Ce n'est qu'ainsi que nous pourrons continuer à prendre soin de l'environnement tout en respectant les accords de Kyoto et en répondant aux objectifs de l'Union européenne. C'est précisément la raison pour laquelle nous investissons toujours dans le progrès technologique dans le domaine de l'énergie éolienne.

 

En tant que Senior Wind Developer, vous êtes responsable du développement de nouveaux parcs éoliens. Pour ce faire, vous suivez l'ensemble du processus, de la phase de prospection à la phase de mise en œuvre ou de construction. Vous rendez régulièrement compte à votre coach d'équipe et partagez activement vos connaissances au sein de l'équipe et au-delà.

 

Votre quotidien

  • Vous explorez et analysez les opportunités dans le contexte de la poursuite de l'expansion du parc éolien de Luminus.
  • Vous définissez le concept du projet sur la base d'une étude de faisabilité interne.
  • Vous communiquez avec les parties prenantes sur la conclusion et la négociation de contrats et d'offres.
  • Vous êtes responsable de la gestion d'un portefeuille de projets éoliens à différents stades de développement. Les projets sont très variés, allant des études exploratoires aux études de faisabilité technique et économique approfondies, accompagnées de demandes de permis et de dossiers juridiques complexes, jusqu'à la mise en service du parc éolien.
  • Vous gérez le développement technique et la connexion au réseau, en travaillant en étroite collaboration avec le gestionnaire du réseau et notre expert en la matière.
  • Vous soutenez l'équipe dans l'exécution des demandes de permis (suivi des architectes, des bureaux d'études, soutien technique, etc.) Vous obtenez ainsi les autorisations et permis nécessaires.
  • Vous établissez et entretenez des relations étroites avec les autorités locales et les organismes de réglementation afin de pouvoir mener à bien les projets en cours conformément aux attentes. Avec le soutien de Corporate Affairs, vous défendez vos projets auprès des fonctionnaires et du cabinet du ministre responsable de la délivrance d'un permis.
  • Vous fournissez un dossier détaillé au comité d'investissement (avec le wind management team). Ce dossier est utilisé pour obtenir des décisions d'investissement de la part du comité exécutif et d'autres comités du groupe EDF.
  • Vous travaillez en étroite collaboration avec nos stakeholders internes (production, HSE, service juridique, achats, optimisation et affaires générales) afin d'assurer une progression optimale du projet.
  • Vous fournissez des rapports hebdomadaires sur l'état d'avancement du projet au coach de l'équipe et au Head of Wind Development, en soulevant tous les problèmes et obstacles et en recherchant de manière proactive des solutions possibles.
  • En tant que spécialiste dans votre fonction, vous aidez et soutenez vos collègues moins expérimentés. Vous partagez proactivement vos connaissances avec vos collègues.
  • Vous veillez ensuite à ce que le transfert aux équipes Wind Projects et Wind Asset Management chargée de la construction et de l’exploitation se fasse sans heurts.

 

Votre profil

  • Vous êtes titulaire d'un master dans un domaine commercial ou technique (p.e. agriculture ou sciences de la bioingénierie).
  • Vous pouvez justifier d'une expérience en matière de développement de projets durables ou autres.
  • Vous gérez de manière autonome la coordination de vos projets, de la planification au contrôle, y compris la gestion du budget.
  • Vous avez une expertise et une passion marquée pour les questions environnementales techniques liées au développement de l'énergie éolienne.
  • Vous communiquez bien avec les différents stakeholders internes et externes, vous aimez parler en public et défendre vos idées et vos projets.
  • Vous avez au moins 3 à 5 ans d'expérience professionnelle dans un secteur similaire.
  • Vous maîtrisez MS Office.
  • Vous parlez très bien le français et l'anglais. Vous pouvez vous débrouiller en néerlandais.
  • Vous êtes un véritable entrepreneur et vous avez une attitude proactive.
  • Vous avez un véritable esprit d'équipe.
  • Vous pensez et agissez toujours en fonction du client.

 

Qu'est-ce que nous vous proposons ?

  • Un rôle clé au sein de l'équipe de Wind Development onshore, où vous partagez et appliquez votre expertise en matière de nature et de biodiversité.
  • Une contribution active au développement de l'énergie éolienne onshore en Belgique.
  • Un développement de vos compétences grâce à de nombreuses formations (théoriques et sur le terrain).
  • Une bonne ambiance de travail au sein d'une équipe de 25 personnes, où la coopération, l'expertise et la sécurité sont essentielles.
  • Un accueil chaleureux dans une organisation dynamique et bienveillante qui s'engage en faveur du bien-être, de l'inclusion et de la diversité.

 

 

Curieux/se de connaître vos avantages et bien plus ? Consultez notre site d'emploi.

 

Seraing/Pont du Val

Contrat à durée indéterminée

Solution Designer

IT, Data & Digital

In order to adapt to the changing Belgian & European energy market design, Luminus is on a transformation journey to renew the IT landscape with the implementation of new applications and the improvement of existing applications and integrations.

 

As a Solution Designer you will be accountable for converting the business requirements & solution architecture into a pragmatic, affordable and future proof solution design, adhering to our architectural principles and security policies. You are able to quantify the designed solution into a feasible workload.

 

Your daily job

As a solution designer, you become part of an Agile team where you add value in 3 different ways:

 

Delivery & release train build activities:

  • You are accountable for estimating the effort and time required for solution design, configuration, implementation and unit/integration testing
  • You are accountable & responsible for creating, documenting & communicating the solution design
  • You are responsible to ensure the solution design adheres to the solution principles, IT & security policies and standards, guidelines and best practices
  • You evaluate the feasibility of the different solutions always keeping in mind the affordability, fit-for-purpose and value for money
  • You are accountable for the solution quality control by reviewing and approval of solution documentation, configuration, implementation and testing
  • You provide the necessary input in case there are dependencies with other changes
  • You understand the TCO (Total Cost of Ownership) drivers and contribute to keep their evolution under control

Operations:

  • You identify & propose improvements to the solution design of the existing landscape
  • You are able to provide guidance to operational support
  • You are accountable within your domain as the subject matter expert of the solutions and have a good understanding on the E2E processes
  • You support the solution lifecycle

Collaboration:

  • You collaborate closely with the Solution Architect to ensure the solution design adheres to the overall solution architecture
  • You support the Solution Architect and the Business Engagement team during intake
  • You provide expert advice within your domain and advise stakeholders on how to best align business processes and solutions
  • You organize regular knowledge transfer of solution specifics and changes towards the team
  • You coach other Solution Designers/Engineers/Developpers within your domain where needed
  • You are responsible for supporting the technical team in their technical analysis and design

 

Your profile

  • You hold a master's or bachelor's degree in exact sciences (preferably in IT) or possess equivalent experience.
  • You have a proven track record of designing and implementing successful functional solutions.
  • You have worked for at least 3 years in a solution designer role.
  • You can read, understand, and critically evaluate solution architectures and the underlying business requirements.You apply functional analysis and design thinking to create solutions that align with business needs and architectural frameworks.
  • You leverage reusability to develop the most effective solution designs.
  • You are fluent in expressing ideas through data models, state diagrams, sequence diagrams, and other artifacts, as well as in clear, natural language (English).µ
  • You can discuss and explain solution designs to both technical (e.g., developers) and non-technical (e.g., product owners) stakeholders.
  • You have a good understanding of MACH architecture principles.
  • You understand the technologies, key properties, limitations, and design patterns used in building solutions, including Cloud deployments, DevOps, and databases (both NoSQL and SQL). Experience with Azure Cloud is a plus.
  • You have basic experience with the following languages and frameworks: React (Native), NextJS, NestJS, TypeScript, and JavaScript.
  • You are proficient in using UML to elaborate on solution design documentation.
  • You can understand data architecture within your domain.
  • You have strong listening, facilitation, influencing and analytical skills.
  • You have strong communication skills towards the business & IT counterparts
  • You are able to understand and discuss Business needs (users), facilitating pragmatic & affordable solutions
  • You are able to work autonomously while being a team player in a fast-paced, dynamic environment
  • You have good collaboration/interaction skills to optimize the flow between design & development
  • You are eager to work in the core business of Digital and be part of a significant transformation journey to shape the future IT landscape
  • You are a fast learner
  • You are business proficient in English and at least in Dutch or French

 

 

Curious about your benefits and more? Visit our jobsite.

Brussels

Contract open-end

Enterprise Architect

IT, Data & Digital

Context

Luminus' ambition is to become the No. 1 in terms of customer focus within the sector, coupled with maximum internal efficiency. Therefore we must provide top tier customer & agent facing applications to facilitate self service and smoother follow-up of contacts. Furthermore we must keep our billing fast and efficient while integrating new services.

The IT landscape to achieve these goals is defined by the Enterprise Architect.

Mission

  • Support the IT management in defining Luminus IT architecture strategies based on medium to long term needs, best practices in the market, and EDF Group guidelines
  • Coordinate the Solution architect and Infrastructure architect in validating delivery choices and ensure compliance of projects/applications with overall architecture guidelines
  • Ensure that the solutions effectively and efficiently support customer and business requirements
  • Provide solution architectures across multiple technology domains on various accounts & projects in line with the IT strategy

Key Challenges 

  • Bears end-to-end responsibility for end to end architecture of multiple IT domains
  • Determines & monitors domain priniples
  • Is responsible for formulating recommendations on techical dept reduction, convergence and cost efficiency.
  • Monitors the implementation of the Architecture Runway and it’s enabling initiatives
  • Directs a Community of Practice, coaches them and helps them develop, by transferring knowledge, giving feedback, challenging and identifying areas for improvement
  • Carries out the above tasks in consultation with the director EA, business takeholders, vendor management, purchasing, etc.

Brussels

Contract open-end

Pas encore trouvé le job de vos rêves ?

Partagez quand même votre CV avec nous. Nous vous contacterons si une nouvelle opportunité se présente.

Postulez spontanément

Quelques conseils avant de postuler.

Vous avez trouvé un emploi qui vous intéresse et vous êtes prêt(e) à postuler ? Voici 3 trucs et astuces pratiques pour faire de votre candidature une réussite ou pour y apprendre quelque chose.

Notre guide pour vous aider à postuler

Vous venez de trouver l'emploi de vos rêves et vous voulez le décrocher ? Nous vous faisons rentrer dans les coulisses du processus de candidature. Faites la meilleure impression possible !