Wanneer krijg ik een slimme meter ('smart meter') of digitale meter?

Vanaf juli 2019 plaatsen de netbeheerders enkel nog digitale meters voor elektriciteit en gas in Vlaanderen. Wie bouwt of verbouwt en een nieuwe elektriciteits- of gasmeter aanvraagt, krijgt vanaf dan automatisch een digitale meter.

Bij eigenaars van zonnepanelen en gezinnen met een budgetmeter vervangen de netbeheerders de meters in de komende jaren gratis.

Alle informatie en antwoorden op je vragen vind je op de website van Fluvius - digitale meter.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier