Ik was klant bij Essent en ik had het Advance-tarief, dat een groen tarief is. Zal ik een groen tarief behouden?

Bij uw overstap naar Luminus behoudt u tot de einddatum van uw contract alle voorwaarden, prijzen en promoties die u bij Essent had. Als u dus bij Essent een groen tarief had, zal uw nieuwe tarief bij Luminus ook groen zijn.

Had u het groene tarief Essent Advance? Dan krijgt u bij Luminus het Basic-tarief.
Luminus Basic is normaal geen groen product. Maar in uw geval verbinden wij ons tot de levering van groene energie tot op de vervaldatum van uw contract. Daarna passen we het gebruikelijke Basic-tarief toe.
Waarom? Wij hebben jammer genoeg geen groen tarief tegen een zo lage prijs. Wij bieden u liever een goedkoper dan een groen tarief aan.  U kunt op elk ogenblik een ander tarief kiezen uit ons aanbod, dat verscheidene groene tarieven omvat. Ontdek ze hier!

Tips :
Je kan controleren of je elektriciteitscontract groen via de GroenCheck op de website van de VREG.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Klant worden / ik ben net klant



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier