Hulp en ondersteuning

Mijn energieleverancier stopt met leveren. Wat betekent dit voor me?

Kan ik klant worden bij Luminus nu mijn leverancier failliet is?

  • We verwelkomen met plezier alle klanten uit Vlaanderen en Wallonië. Luminus biedt verschillende tarieven aan en combineert daarbij een goede prijs met een gegarandeerde levering en betrouwbare service.
  • Luminus is bovendien aangesteld als noodleverancier voor de klanten van AECO en ELEXYS in de gebieden van netbeheerders Resa en AIEG.
  • Woon je in Vlaanderen? Neem dan contact met ons op via het nummer 078/150.210 en kies optie 2. 
  • Woon je in Wallonië? Neem dan contact met ons op via het nummer 078/150.210 en kies optie 2. 
  • Neem contact met ons op vóór de datum die op de brief van je netbeheerder staat. Vergeet niet om je vorige leverancier te vermelden. Zo word je klant bij Luminus en krijg je het tarief ComfyFlex.
  • De wachttijd bij de klantendienst kan lang zijn omdat we momenteel veel aanvragen ontvangen. We danken je voor je begrip.
Welke invloed heeft dit op mijn budgetmeter? (enkel van toepassing in Wallonië)
  • Is je budgetmeter al geplaatst? Dan neemt Luminus je over met de budgetmeter. Eens je klant bent bij Luminus, kan je de deactivatie van je budgetmeter aanvragen.
  • Als de budgetmeter dat AECO of ELEXYS aanvroeg nog niet geplaatst is, dan annuleert onze contractaanvraag de plaatsing van de budgetmeter. 
Voor deze vragen contacteer je best je vorige leverancier : 
  • betalingen en facturatie bij je vorige leverancier
  • facturatie en het energietarief van je distributienetbeheerder
  • de impact van een nieuw energiecontract als je zonnepanelen hebt 
Vind nuttige informatie op deze websites van de energieregulatoren:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Klant worden / ik ben net klant



Contacteer onze Business Adviseurs
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.