Wat gebeurt er bij de extra meteropname naar aanleiding van de overname?Er is geen financiële impact voor jou door deze extra meteropname. Ze dient enkel om de overgang tussen Essent en Luminus ook voor de netbeheerder administratief correct te doen verlopen.De netbeheerder voert zo’n meteropname automatisch uit bij elke verandering van energieleverancier. Dat is ook zo in het geval van een overname. Naar aanleiding van de overname volgt er echter geen tussentijdse afrekening of factuur. Daar hebben Essent en Luminus voor gezorgd.Wat gebeurt er bij de jaarlijkse meteropname?Je cyclus van voorschotten, meteropnames en afrekeningen die je bij Essent had, blijft bij Luminus op hetzelfde ritme verder lopen. Bij die eerste jaarafrekening van Luminus verrekenen we een slotafrekening van Essent. Maar voor die slotafrekening nemen we voor zonnepaneleneigenaars dezelfde meterstand voor het begin van de Essent-periode als voor de einde (nulverbruik). Zo omvat je jaarafrekening dus opnieuw een heel jaar en verlies je geen compensatie van je terugdraaiende teller.
Naar hulp en ondersteuning overzicht
De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is.
De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.
Onze klantendienst is bereikbaar op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)
Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur
Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.