Hulp en ondersteuning
My Luminus Dashboard

Alles voor je energie op dezelfde plaats

Energie besparen is makkelijker met My Luminus. Bovendien bekijk en regel je al je administratie via deze gratis tool.

Bekijk de voordelen Je toegang tot My Luminus

Een gratis tool om energie te besparen én alles vlot te regelen

Wil je energie besparen en alle administratie voor je energie makkelijk op één plaats bekijken? Dan is My Luminus zeker wat je zoekt. Deze tool bundelt al je verbruiksdata en klantgegevens in een beveiligde zone.

Je zal zien: je hebt echt alle informatie om makkelijker te besparen op je energie. Toegang krijg je via de gratis My Luminus-app of via MyLuminus.be.

Download in de App Store   Ontdek het op Google Play

Bekijk in een klik je energieverbruik en je kosten

My Luminus is handig om een goed zicht te krijgen op je verbruik en kosten.

Heb je al een digitale meter?
Dan zie je in My Luminus op basis van je digitale verbruiksdata wat je aan energie verbruikt en hoeveel dat kost - per dag, week, maand of jaar. Met deze inzichten neem je een slimme start om energie te gaan besparen. Ook de injectie van je zonnepanelen volg je trouwens op de voet met My Luminus.

Bekijk hier hoe je je dagelijks energieverbruik opvolgt

Nog geen digitale meter?
Geef je meterstanden regelmatig door via My Luminus en je weet meteen of je voorschotbedrag voldoende is. Zo vermijd je verrassingen op je afrekening.

Facturen, voorschotten, betalingen: alles in een duidelijk overzicht

Met My Luminus download je direct je facturen, bekijk je je jaarafrekening en check je je voorschotbedragen. Nog een voordeel: je ziet meteen of deze bedragen voldoende zijn volgens je verbruik. Wil je de voorschotten direct aanpassen, dan doe je dat eenvoudig in My Luminus. Je kunt verder de betalingswijze veranderen en een domiciliëring aanmaken.

Klantnummer nodig of contactgegevens en -voorkeuren aanpassen: My Luminus!  

Kortom: je hoeft nooit meer te zoeken én je administratie is altijd via handbereik met My Luminus.  

Beheer makkelijk je contract

In My Luminus vind je ook je energiecontract(en) terug. De looptijd, je type tarief, het moment van de meteropname en gedetailleerde informatie over de prijs en de (getrouwheids)kortingen waarop je recht hebt. Verder zie je welke Luminus-diensten je hebt geactiveerd.

Wil je veranderen van tarief?
Ook dat doe je in enkele kliks via My Luminus. Nog een voordeel van My Luminus: je vindt er de antwoorden op veelgestelde vragen.

Tot slot is deze tool de kortste weg als je de contactgegevens van de klantendienst (chat, mail, telefoon) zoekt.

Bekijk én benut direct je Luminus Extras-kortingen

In My Luminus heb je een directe link naar de Extras-klantvoordelen. Via het heldere overzicht bekijk je snel alle kortingen en aanbiedingen voor jou als Luminus-klant.

Korting gebruiken?
In My Luminus download je direct de kortingcodes en bespaar je op heel wat aankopen.

Alle voordelen van My Luminus zie je in deze video

Benieuwd hoe makkelijk My Luminus is om een actueel zicht te krijgen op je energieverbruik en je betalingen of andere administratieve zaken? Bekijk deze video.  

Veelgestelde vragen over My Luminus

 
  • Hoe registreer ik me op My Luminus?

    Registreer je op onze website of download de My Luminus-app via de App Store voor iOS of via Google Play voor Android.

    1. Ga naar My Luminus 
    2. Geef je e-mailadres in, kies een paswoord en klik op “registreren” of registreer je via de Socials (Apple, Google, Facebook)
    3. Je krijgt van ons een bevestigingsmail. Klik op de link om je inschrijving te bevestigen.
      • De bevestigingsmail kan in de spam- of reclamefolder van je mailbox belanden. Bekijk deze folders om te zien of de mail daar is beland. Is dat niet het geval, contacteer ons dan even.
      • Wanneer je registreert via de Socials zal je geen bevestigingsmail ontvangen
    4. Je e-mail adres is geverifieerd, klik op “Terug naar My Luminus” om je in te loggen
    5. Log in met je e-mail adres en wachtwoord
    6. Je komt terecht in het Dashboard “Welkom bij My Luminus!”

    Afbeelding

    1. Voeg een klantennummer (zonder 0 vooraan) en EAN-nummer toe aan jouw account. Je vindt deze nummers op je factuur.
      Indien de klant wenst kan de klant een Alias of alternatieve naam toevoegen, bijv. “Thuis”
    2. Klik op “Voeg toe”
    3. Je bent klaar om My Luminus te gebruiken!

    Ben je een nieuwe klant?
    Als je nog geen klantnummer of EAN-code hebt, maak nu al je My Luminus account aan en voeg de ontbrekende data later toe.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Wat kan ik zelf doen via My Luminus?

    Via de online klantenzone My Luminus kan je op de website of via de My Luminus-app zelf je energieverbruik, facturen en betalingen snel en gemakkelijk opvolgen.

    ​​​Ontdek de mogelijkheden van My Luminus in deze video.

    Op My Luminus kan je:

    Je facturen en betalingen beheren


    Een overzicht behouden van je verbruik

    • Je meterstanden regelmatig ingeven.
    • Je verbruik raadplegen van je meest recente meter.
    • Je digitale meterdata opvolgen met één dag vertraging (enkel voor Vlaanderen).

    Meer uitleg, klik hier

    Je voorschot en afrekening controleren

    • Leegstandstarief aanvragen.
    • De vervaldag van je voorschotfacturen aanpassen.
    • Het bedrag van je voorschot verhogen of verlagen en de impact op je afrekening zien.
    • Je voorschotfrequentie aanpassen (maandelijks, tweemaandelijks, driemaandelijks).


    Je contracten en diensten beheren


    Je profiel beheren

    • Je wachtwoord wijzigen.
    • Je contactgegevens aanpassen.
    • Je My Luminus-account verwijderen.
    • Je contactvoorkeuren aanpassen zodat je enkel communicatie ontvangt die je interesseert.
    • Meerdere klantnummers toevoegen en adressen beheren (buitenverblijf, beheer van het dossier van de ouders, professionele klanten, ...).
    • Nadat je Luminus verlaten hebt, kan je nog 3 jaar gebruikmaken van My Luminus.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe kan ik mijn meterstanden ingeven in My Luminus?

    Volg dit stappenplan:

    1. Meld je aan op My Luminus.
    2. Ga naar 'Verbruik'.
    3. Kies het adres en de aansluiting waarvoor je een meterstand wil ingeven.
    4. Klik op 'Voeg een meterstand toe'. 
    5. Geef de datum en meterstand in.
    6. Klik op 'Bevestig'.
    7. Extra: Indien je dat wenst, kan je ook je voorschotbedrag aanpassen op basis van je nieuwe meterstanden.


    Tip: wanneer je de meterstanden afleest van je meter en in My Luminus noteert:

    • Geef je voor een analoge meter alleen de cijfers in voor de komma.

     

    Display elektriciteitsmeter:My Luminus:
     met 1 telwerk:image.pngGeef de meterstand in tot aan de komma:
    • 62224     
     met 2 telwerken:
    image.png
    Geef de meterstanden dag en nacht in tot aan de komma:
     
    • 622224
    • 54415
     


    Heb je een verkeerde meterstand ingegeven in My Luminus?
    Je kan dit altijd aanpassen of verwijderen.

     

    Nuttige links:

     
     
     
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Waar kan ik mijn facturen en betalingen van Luminus zien?

    1. Log in via My Luminus.
    2. Klik op 'Facturen'.
    3. Je krijgt een overzicht van al je facturen.
    4. Klik op de rijen voor meer info over de gekoppelde betalingen.
    Je kan ook:
    • het openstaand saldo nagaan.
    • de status van je betalingen controleren.
    • elke factuur raadplegen en downloaden.
    • de verzendmethode en de betaalwijze van je facturen controleren en aanpassen.


    Nuttige links:

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe kan ik mijn voorschot aanpassen via My Luminus?

    Je kan makkelijk zelf je voorschot aanpassen via My Luminus.

     

    1. Meld je aan via My Luminus.
    2. Klik op 'Voorschotten'. (In de app klik je eerst op 'Verbuik' en scroll hierna naar 'Je voorschotten'.)
    3. Kies je aansluiting (elektriciteit/gas).
    4. Sleep de groene balk naar het gewenste voorschotbedrag.
    5. Of geef zelf het gewenste voorschotbedrag in en druk op Enter.
    6. Klik op 'Voorschot aanpassen naar ...' en bekijk ook meteen de impact op je afrekening
    Opgelet! Je kan zelf je voorschotbedrag slechts in een bepaalde mate wijzigen ten opzichte van je ideale voorschotbedrag (dit is het voorschotbedrag waarbij je afrekenbedrag € 0 wordt). Wil je toch een hoger of lager voorschotbedrag dan wat de tool aangeeft? Neem dan contact op met onze klantendienst.

    Zie ook:

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen