Mijn huurder gaat verhuizen. Wat moet ik doen?

Er zijn twee scenario's mogelijk:

A. Je huurder wordt onmiddellijk vervangen door een andere huurder.

De twee huurders nemen de meterstanden op bij het overhandigen van de sleutels en geven alle informatie door aan hun energieleverancier.
Bij Luminus kan je alles regelen via het verhuisformulier op onze website of door ons te bellen.
 

B. Je huurder wordt niet onmiddellijk vervangen door een andere huurder: de woning staat leeg.

Als eigenaar neem je tijdelijk de meters over op je naam:

  1. Neem de meterstand op samen met de huurder op het moment dat hij de woning verlaat. Dit formulier dient als basis voor het afsluiten van het contract met de vertrekkende huurder, maar ook als een startpunt voor de nieuwe nieuwe bewoner.
We raden je aan om het overnameformulier samen in te vullen en allebei te ondertekenen. Bewaar elk een formulier. Dit is nuttig bij een betwisting van de meterstanden.
  1. Contacteer ons telefonisch of via onze website. We bieden je een aantrekkelijk tarief aan voor je leegstaande woning.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Bel ons

(normaal zonetarief)

078 180 183

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

U kan met een beschikbare medewerker chatten

tijdens de openingsuren van onze klantendienst: 

Ma.-vr.: 8u-20u
Zat.: 9u-13u

Chat

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier