Hoe omschakelen van dag-en nachttarief naar dagtarief, of omgekeerd?

Woon je in Vlaanderen?

  • Neem contact op met je netbeheerder Fluvius voor aanpassingen aan je meter.

 

Woon je in Wallonië of Brussel?

  • Neem contact op met Luminus
  • Het is niet nodig om je netbeheerder te contacteren.

 

Hoe gebeurt deze omschakeling?

  • Deze aanpassingen zijn gratis op het moment dat je omschakelt van analoge naar digitale meter.
  • Je ontvangt dan mogelijk ook een tussentijdse afrekening.
  • De meerderheid van deze aanpassingen zijn niet fysiek, maar administratief. Dit wil zeggen: in het geval van een administratieve aanpassing, blijft je meter werken zoals daarvoor. Alleen berekent men je verbruik op een andere manier op je afrekening.
  • Bijvoorbeeld: een dag- nachtmeter wordt enkelvoudig. De nachtmeter zal blijven vooruitgaan, maar op de afrekening maken we de som van het verbruik van de dag- en nachtteller.

 

 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.