Ik heb een nieuwe huurder. Wat moet ik doen om de meter op zijn naam te zetten?

Om het energieverbruik op de naam van een nieuwe huurder te zetten, volstaat het om dit (ideaal gezien 1 maand voordien) aan ons te melden via telefoon of via onze verhuispagina.

Er zijn 2 mogelijkheden:

A. Het energiecontract staat nu op jouw naam.

Neem de meterstanden op samen met je nieuwe huurder op het moment van de overhandiging van de sleutels. Deze meterstand is de basis van het contract dat je afsluit maar ook het vertrekpunt voor de facturatie van de nieuwe bewoner.

We raden je aan om het overnamedocument samen in te vullen en allebei te ondertekenen. Om toekomstige geschillen over meterstanden te voorkomen, bewaar je best zorgvuldig de kopie van je overnamedocument.



B. Het energiecontract staat op naam van de vertrekkende bewoner.

De 2 huurders noteren samen de meterstanden tijdens de overhandiging van de sleutels. Ze doen ook het nodige bij hun energieleverancier.
Bij Luminus kan je alles online regelen via het verhuisformulier of je kan ons ook bellen.

Zorg dat je de volgende informatie bij de hand hebt:
  • je meterstanden
  • je meternummer of je EAN-code
  • de datum waarop je verhuist
  • de gegevens van de nieuwe bewoner en de gegevens van de oude bewoner
     

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Bel ons

(normaal zonetarief)

078 180 183

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier