Hoe kan ik mijn gas- en/of elektriciteitsmeter afsluiten?

De stappen die je onderneemt voor het sluiten van een meter hangen af van de redenen waarom je dit wenst te doen.

Een meter afsluiten
Wil je je energiemeter volledig afsluiten? Contacteer dan je netbeheerder. Van zodra je meters officieel verzegeld zijn, krijgen wij van je netbeheerder de nodige informatie om je dossier af te sluiten.

Adresverandering
Wil je je energiecontract stopzetten naar aanleiding van een verhuis? Bekijk onze verhuispagina of neem contact op met onze verhuisdienst op het nummer 078 180 183.

Na een overlijden
Om het dossier van de overledene te kunnen afhandelen, bestaan er twee mogelijkheden:

  • De meter blijft geopend en het contract wordt overgenomen. In dat geval hebben wij de gegevens nodig van de persoon die de overname doet.
  • De meter wordt afgesloten. Contacteer hiervoor de netbeheerder. Hij zal deze taak op zich nemen.


Van leverancier veranderen
Wil je je energiecontract stopzetten en van leverancier veranderen? Neem dan contact op met onze klantendienst op het nummer 078 150 210.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Bel ons

(normaal zonetarief)

078 180 183

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier