Hoe een afsluiting van mijn budgetmeter vermijden en een premie krijgen van de Waalse overheid in het kader van de coronamaatregelen?

Budgetmeterkaart in herlaadpunt invoeren voor 30/6 om afsluiting te vermijden

Sinds 18/03 vanaf de start van de coronacrisis moesten Waalse klanten met een budgetmeter tijdelijk niet meer herladen. Deze periode loopt af op 30/06. Waalse budgetmeterklanten krijgen nu van de Waalse netbeheerder een oproep om hun budgetmeterkaart opnieuw in een herlaadpunt in te voeren voor 30/06. 

Als de klanten dit niet doen voor deze datum, worden ze afgesloten door de netbeheerder. Opmerking: effectief opladen is niet nodig, enkel invoeren volstaat.

Door het invoeren van de budgetmeterkaart in een herlaadpunt, ontvangen deze klanten een tussentijdse afrekening op basis van de werkelijke verbruiken die plaatsvonden in deze periode.


Toekennen van premie
De Waalse regering keurde een besluit goed over de toekenning van een premie voor Waalse budgetmeterklanten.
De premie bedraag € 100 voor elektriciteit en € 75 voor gas. De budgetmeterklant krijgt deze premie op zijn laadkaart als hij zijn kaart opnieuw in een herlaadpunt invoert.
Deze actie is geldig vanaf nu tot 31 oktober.


Meer info nodig?
Op de website van de netbeheerders vind je alle info:
http://www.resa.be/cab/
https://www.ores.be/cab

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

U kan met een beschikbare medewerker chatten

tijdens de openingsuren van onze klantendienst: 

Ma.-vr.: 8u-20u
Zat.: 9u-13u

Chat

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier