De energieprijzen zijn de afgelopen maanden erg sterk gestegen. Om de impact hiervan te verzachten, heeft de overheid een aantal steunmaatregelen uitgewerkt. Deze zullen automatisch verrekend worden op je energiefactuur. Wat de maatregelen concreet inhouden, lees je hier.

De energieprijzen zijn gestegen. Wat doe ik als ik een variabel contract heb?

Indien je op dit moment een variabel tarief hebt, blijf je dit best aanhouden. De prijzen staan nu hoog, maar zodra die weer dalen, profiteer je hiervan.  

Zolang de prijzen hoog staan is het nog belangrijker om regelmatig je verbruik in te geven in My Luminus. Op basis van je verbruik krijg je een inschatting van je afrekening. Als je tijdig je voorschot aanpast, vermijd je verrassingen op je jaarafrekening.

Nuttige link:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.