Ik heb ingetekend op een contract met een vast tarief. Waarom werd mijn contract bij vernieuwing aangepast naar een variabel tarief?

Heb je een vast tarief, dan ben je voor de volledige duur van je energiecontract (meestal 1 jaar) – bij dezelfde energieleverancier – zeker van dezelfde prijs. Bij de hernieuwing van je energiecontract, wordt je prijs herbekeken. 

Sinds 1 oktober 2022 bieden we tijdelijk geen vaste tarieven meer aan. Vanaf die datum vernieuwt Luminus contracten met een vast tarief naar het voordeligste gelijkaardig variabel tarief. 

Contracten met een vast tarief afgesloten tot en met 30 september 2022 behouden na 1 oktober 2022 hun vast tarief van Luminus tot het einde van de duurtijd van het contract.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.