De energieprijzen zijn de afgelopen maanden erg sterk gestegen. Om de impact hiervan te verzachten, heeft de overheid een aantal steunmaatregelen uitgewerkt. Deze zullen automatisch verrekend worden op je energiefactuur. Wat de maatregelen concreet inhouden, lees je hier.

Hoe kan ik mijn energiefactuur verlagen? 

We raden aan om zo snel mogelijk je voorschot na te kijken via My Luminus en het indien nodig te verhogen. Zo vermijd je een hoge afrekening. Wat je nu gespreid meer betaalt aan voorschotten, moet je straks niet in één keer betalen op je jaarafrekening. Als bij je jaarafrekening blijkt dat het totale bedrag aan voorschotten toch iets te hoog was, dan betalen we je dat verschil uiteraard terug. 

Tip: Heb je zowel voor gas als elektriciteit een contract, dan moet je dit apart aanpassen in My Luminus. 

Nog geen toegang tot My Luminus? Een account aanmaken kan snel via deze link. Hou zeker je EAN-nummer bij de hand, want dit zal je moeten invullen. Je vindt dit op je facturen.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.