Hoe kan ik mijn voorschot aanpassen via My Luminus?

Bekijk hier de instructievideo.
 

  1. Meld je aan via My Luminus.
  2. Klik op “Voorschot en afrekening”.
  3. Klik op “Wijzig voorschot”.
  4. Pas het voorschotbedrag aan en bekijk ook meteen de impact op je afrekening.
  5. Klik op “Aanpassen” om de wijziging te bevestigen.


In de volgende situaties kan je jouw voorschotbedrag niet online aanpassen. Dit is het geval als:

  • je voorschot al één keer in deze facturatieperiode is aangepast. Als je maandelijks gefactureerd wordt, kan je het bedrag dus maar één keer per maand aanpassen.
  • je volgende factuur een afrekening is.
  • je contract binnenkort niet meer actief is bij ons.
  • je nog een betaalachterstand hebt. We verzoeken je om dit eerst te betalen. 
  • je verbruiksperiode korter is dan 3 maanden.
  • Om een juiste simulatie te maken, raden we je aan om je huidig bedrag te behouden en verrassingen te voorkomen bij je afrekening. Vanaf het ogenblik dat je 3 maanden verbruik hebt, kan je in My Luminus een nieuwe simulatie maken op basis van je meterstanden.


Is er een andere reden waarom je jouw voorschotbedrag niet kan aanpassen? 
Neem dan best even contact op met onze klantendienst. Wij passen het bedrag graag voor je aan.


 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Mijn klantenzone

Ontdek het hier

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

U kan met een beschikbare medewerker chatten

tijdens de openingsuren van onze klantendienst: 

Ma.-vr.: 8u-20u
Zat.: 9u-13u

Chat

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier