De energieprijzen zijn de afgelopen maanden erg sterk gestegen. Om de impact hiervan te verzachten, heeft de overheid een aantal steunmaatregelen uitgewerkt. Deze zullen automatisch verrekend worden op je energiefactuur. Wat de maatregelen concreet inhouden, lees je hier.

Ik heb zonnepanelen en een digitale meter. Waarom is mijn tussentijdse afrekening zo hoog?

Na publicatie van het arrest van het Grondwettelijk Hof op 1 maart bezorgde Fluvius de meterstanden aan Luminus. Deze werden geregistreerd door de digitale meter op 1 maart. Op basis van deze meterstanden maakt Luminus een tussentijdse afrekening op.

Deze tussentijdse afrekening kan hoger oplopen dan gewoonlijk, afhankelijk van de maand waarin je jouw laatste jaarafrekening ontving. Voor meer informatie kan je terecht op de website van de VREG:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.