Ik was klant bij Essent. Waarom zijn mijn prijzen na de overname gestegen?

Bij de overname heeft Luminus je Essent-tarief integraal overgenomen, samen met eventuele promo’s.
Zie je toch een prijsstijging ten opzichte van je Essent-tarief, dan zijn dit de mogelijke oorzaken:

  • Heb je een vast tarief, zoals Comfy+, dan behoud je exact dezelfde prijs als je bij Essent had, tot aan het einde van je contract. Is je prijs gestegen, dan betekent dat dat je contract intussen vernieuwd werd.
    Deze prijsstijging is enkel en alleen te wijten aan de algemene stijgende prijzen in de energiemarkt en is dus voelbaar bij elke energieleverancier.
  • Heb je een variabel tarief, zoals Basic of ComfyFlex, dan behoud je dezelfde of een zeer gelijkaardige tariefformule als bij Essent. De indexparameters, een onderdeel van die tariefformule, volgen de evoluties van de markt. De prijsstijging die je nu ziet bij Luminus, zou dus exact dezelfde geweest zijn bij Essent.
Luminus helpt je om een onaangename verrassing op je volgende jaarafrekening te vermijden. Zo kan je in je persoonlijke klantenzone My Luminus zelf je voorschotten aanpassen. Geef ook regelmatig je meterstanden in zodat we de berekening voor jou kunnen optimaliseren.

Op onze blog en op ons energiebesparingsplatform vind je tal van tips om je energieverbruik te verminderen.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Voorschotten en afrekening



Bel ons

(normaal zonetarief)

078 150 210

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.