Ik moet veel bijbetalen op mijn jaarafrekening. Hoe kan dat en wat moet ik doen?

Dit kan de volgende oorzaken hebben:

  • Je hebt een nieuwe, grote verbruiker in huis gehaald, zoals een droogkast, jacuzzi, elektrische verwarming, airconditioning, …
  • Het aantal bewoners in je huis veranderde in de loop van het jaar .
  • Je echte verbruik ligt hoger dan de inschatting die vorig jaar gemaakt werd. Dit kan gebeuren wanneer je meterstanden geschat zijn.
  • Je hebt niet langer recht op sociaal tarief.
  • Je meter werd gecorrigeerd.
  • Een stijging in belastingen, netbeheerderskosten of transportkosten.
  • Het was een strengere winter.
Het advies van Luminus:
Via My Luminus kan je op ieder moment je meterstanden doorgeven en je voorschotbedrag zelf aanpassen. 

 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


De mogelijkheden voor facturen en betalingen

zelf raadplegen? Het kan!

Bekijk het hier

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier