Hoe kan ik een afrekening betwisten?

Je kan zelf je betwisting online doorgeven via je My Luminus-account.

Houd eerst de volgende gegevens bij de hand:

  • Je meternummer
  • De meterstand (Als je de meterstand niet hebt van de vermelde dag op de afrekening, noteer dan de meterstand van vandaag.)
Geef je online betwisting als volgt door:
  1. Log in op My Luminus en ga naar 'Facturen'.
  2. Klik op 'Ik wil een meterstand betwisten'.
  3. Selecteer het correcte leveringsadres.
  4. Kies de afrekening die je betwist. Kies 'Ik weet het niet / de afrekening staat niet in de lijst' als je het niet zeker weet of als de afrekening er niet staat.
  5. Duid aan of het over een verhuis gaat.
  6. Indien ja, voeg je het overnamedocument toe.
  7. Selecteer het correcte leveringsadres en kies welk product je betwist: elektriciteit en/of gas. 
  8. Pas indien nodig de datum aan via de kalender.
    • Bij een verhuis geldt de overnamedatum (zie het overnamedocument).
    • Anders geldt de meteropnamedatum (zie de datum van de foto).
  9. Vul de nieuwe meterstand(en) in.
  10. Indien het niet gaat om een verhuis, voeg de foto van de meterstand(en) toe. 
  11. Klik op 'Verzenden'.
Je krijgt daarna een bevestiging van ontvangst van je betwisting.

Bekijk hier de instructievideo.

Is je tarief niet correct? Maak gebruik van het online contactformulier en kies voor: 'Ik heb een vraag over Tarieven', categorie 'Mijn Tariefwijziging'.
Wil je je betwisting liever niet online doorgeven? Contacteer onze klantendienst telefonisch. 

 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Mijn klantenzone

Inloggen

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier