Bestaan er maatregelen voor Waalse klanten met moeilijkheden om hun energiefactuur te betalen door de coronacrisis?

Door de coronacrisis hebben veel klanten het moeilijk om hun elektriciteits- en gasfactuur te betalen.
Daarom keurde het Waalse Gewest op 10 oktober 2020 een nieuwe steunmaatregel goed om deze klanten tijdelijk te beschermen.

Doelgroep

  • Tijdelijke werklozen
  • Volledige werklozen
  • Zelfstandigen met overbruggingsrecht
  • Rechthebbenden van verhoogde verzekeringstegemoetkoming (RVV)
  • Klanten voor wie het OCMW bevestigt dat ze financiële moeilijkheden hebben

Voorwaarden
  • Vraag zelf de tijdelijke bescherming aan. Dit gaat niet automatisch.
    • Stuur je aanvraag rechtstreeks naar de distributienetbeheerder (DNB).
    • Dien je aanvraag in bij de CWaPE voor 31 maart 2021.
    • Je tijdelijke bescherming blijft 12 maanden geldig.
  • Je kan tijdelijke bescherming aanvragen vanaf dat je de brief van Luminus ontvangt met de informatie over de plaatsing van een budgetmeter.
  • Klanten die bescherming aanvragen op basis van een attest van het OCMW mogen dit zonder brief van Luminus doen.
  • Je vindt alle info over deze maatregel terug op de website van de CWaPE.
Hoe vraag je het statuut beschermde klant aan?
 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier