Wat zijn de volgende stappen bij de overstap van Essent naar Luminus?

  1. We sturen je tijdens de zomermaanden een overzicht van je tarief, prijzen en voordelen. We nemen je prijs en promo’s integraal over van Essent*, dus er verandert niets. 
  2. Vanaf dan krijg je voorschotfacturen met hetzelfde bedrag, maar dan verstuurd door Luminus in plaats van door Essent. 
  3. Distributienetbeheerder Fluvius stuurt je een verzoek om je meterstanden door te sturen. Er volgt hierna echter geen tussentijdse afrekening.
  4. Een beperkt aantal klanten** krijgt een slotafrekening van Essent opgestuurd. Alle anderen krijgen de slotafrekening ter informatie als bijlage bij hun eerstvolgende jaarafrekening bij Luminus. 

 
*Uitzondering: klanten met het Essent-tarief “Vooraf” krijgen voortaan een driemaandelijks voorschot, maar hun contractduur, Essent-prijs en eventuele promo’s blijven behouden. 

**Het gaat hier onder meer over klanten met het Essent-tarief “Vooraf”, klanten met een maandelijkse of telegelezen meteropname en klanten met een budgetmeter. 
 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Klant worden / ik ben net klant



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier