Ik had een leegstandstarief bij Essent. Heb ik hetzelfde leegstandstarief bij Luminus?

Ja. Luminus neemt jouw Essent-prijs over, dus je betaalt evenveel als bij Essent, ook voor je leegstaand pand. Bij Luminus hanteren we voor leegstand een minimaal voorschotbedrag per product (elektriciteit/gas) van € 10. Betaalde je bij Essent een iets hoger of lager voorschot? Geen zorgen: je tarief blijft hetzelfde, dus bij de jaarafrekening zou je zowel bij Essent als bij Luminus hetzelfde bedrag betalen.

Tip: Is er geen leegstand meer? Geef dan zelf je meterstanden in op My Luminus bij 'Verbruik' en pas je voorschotbedrag terug aan naar een realistisch bedrag. Zo voorkom je onaangename verrassingen op je volgende afrekening.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Klant worden / ik ben net klant



Verbruik opvolgen en meterstanden ingeven

in uw digitale klantenzone.

Ga naar My Luminus

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier