Hulp en ondersteuning
Luminus Monitor - Veelgestelde vragen

Vragen over de Luminus Monitor app (met Key)?

Hier vind je vast het antwoord.

Veelgestelde vragen

Vind je hieronder je antwoord niet? Aarzel dan niet ons te contacteren. Het Luminus-team beantwoordt je vragen met plezier.
Contacteer ons via monitor.support@luminus.be.

 

Registreren voor de Luminus Monitor app

  • Ik probeer me te registreren voor de Luminus Monitor app, maar kan mijn adres niet in de lijst vinden.

    In de lijst van EAN’s worden alleen adressen in Vlaanderen weergegeven. Het is nog niet mogelijk om de app voor een adres in Wallonië of Brussel te activeren.
    Zie je de foutmelding: “We hebben geen aansluitingen gevonden die in aanmerking komen voor dit product”? Dan betekent dit dat er voor jou geen adres in Vlaanderen gevonden wordt dat gekoppeld is aan een actief Luminus energiecontract.

    Ben je net verhuisd of vind je je adres niet terug terwijl dit zich wel in Vlaanderen bevindt? Stuur een e-mail naar monitor.support@luminus.be.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik krijg bij registratie deze foutmelding: “We hebben geen aansluitingen gevonden die in aanmerking komen voor de Luminus Monitor app”. Wat kan ik doen?

    Bekijk of je installatie-adres goed geselecteerd is en je digitale meter(s) in Vlaanderen zijn. Indien je toch nog problemen ondervindt, contacteer dan je netbeheerder Fluvius.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Activatie

Voor de Luminus Monitor app:
  • Waar en hoe kan ik de Luminus Monitor app downloaden?

    Nadat je je via My Luminus voor de Luminus Monitor app geregistreerd hebt, krijg je een welkomst e-mail met details om een account in de Luminus Monitor app aan te maken. In deze e-mail vind je ook een praktische handleiding die je kan helpen bij de installatie en het eerste gebruik van je Luminus Monitor app. De Luminus Monitor app kan je in de App Store of op Google Play downloaden.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Kan ik inloggen in de Luminus Monitor app met een andere account?

    Ja, dat kan. Je kan de app downloaden en de account van iemand anders gebruiken (vb. je man), zodat jullie met z’n tweeën dezelfde data in de app zien. Wees wel voorzichtig en deel je accountgegevens niet zomaar.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Kan ik in eenzelfde Luminus Monitor app-account meerdere profielen hebben?

    Neen, voorlopig is het niet mogelijk om verschillende profielen in een app-account aan te maken. Een profiel is steeds gekoppeld aan één installatie-adres.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
Voor de Luminus Monitor app met Key:
  • Voor de Luminus Monitor app met Key: Hoe activeer ik mijn P1-poort?

    Activeer de P1-poort van je digitale meter via deze link: https://mijn.fluvius.be/poortbeheer.
    Voor meer uitleg verwijzen we je door naar deze video van Fluvius.

    • Je P1-poort wordt niet onmiddellijk geactiveerd.
    • Je kan rechtstreeks op je digitale elektriciteitsmeter zien of je P1-poort open staat:
    • Als je P1-poort succesvol geactiveerd is, verschijnt er namelijk een pijltje boven ‘GP’.
    • Als er geen pijltje boven ‘GP’ staat, wil dit zeggen dat je P1-poort nog gesloten is.
    • De verwerking van je aanvraag kan tot 72 uur duren. Tot zolang is de status ‘In aanvraag’.
    • Als dit langer dan 72 uur duurt, neem je best contact op met Fluvius.
    • Van zodra je P1-poort geactiveerd is, verandert de status naar ‘Open’ en kan je de Key in je P1-poort plaatsen om je elektriciteits- en/of gasdata door de Key te laten uitlezen.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Luminus Monitor Key

  • Luminus Monitor Key: Wat als ik schade aan mijn Key opmerk?

    • Gedurende een periode van twee jaar beschik je over een wettelijke garantie met betrekking tot je aankoop. Om een beroep te doen op deze garantie, is het nodig dat je een aankoopbewijs kan voorleggen.
    • Bij vaststelling van een gebrek informeer je Luminus zo snel mogelijk. Meld elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling aan Luminus. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
    • De garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van de Key in strijd met het doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Verhuis

  • Luminus Monitor app en Key: wat doe ik bij een verhuis?

    Voor de Luminus Monitor app:

    • Als je verhuist, zetten we je Luminus Monitor app stop. Dit doen we omdat het mandaat bij Fluvius gekoppeld is aan je adres. We hebben een nieuw mandaat nodig om deze dienst op je nieuwe adres te kunnen aanbieden. 
    • Wil je de app graag activeren voor je nieuwe adres? Dat kan uiteraard! De voorwaarde is wel dat je een digitale meter hebt en in Vlaanderen woont. Opnieuw registreren kan zeer eenvoudig via www.luminus.be.

    Voor de Luminus Monitor app met Key:

    • Als je verhuist en wenst toegang te blijven hebben tot de Luminus Monitor app met Key, zorg ervoor dat je:
      •  ons daarvan tijdig op de hoogte stelt en
      •  dat je de Key meeneemt naar je nieuwe adres.
    • Je kan op je nieuwe woonplaats de Key enkel gebruiken als je nog steeds voldoet aan de relevante voorwaarden (bv. woonplaats in Vlaanderen en aanwezigheid van een digitale meter alsook een stabiele Wifi-verbinding in de buurt van je digitale meter).
    • Indien je niet meer aan de voorwaarden voldoet, breng je ons hiervan op de hoogte zodat wij je kunnen uitschrijven voor de Key.

     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Toestemming datagebruik

  • Wat houdt de toestemming voor datagebruik in de Luminus Monitor app precies in? Waarom zou ik het aan mijn energieleverancier geven?

    • Je digitale meter registreert je verbruiksgegevens. De Luminus Monitor app gebruikt deze gegevens om je meer inzicht in je energieverbruik te geven. Je verbruiksgegevens zijn privégegevens. Om de Luminus Monitor app toegang te geven tot deze gegevens, hebben we als energieleverancier je expliciete toestemming nodig. Deze toestemming geef je digitaal via de website van je netbeheerder (Fluvius).
    • Concreet geef je de komende 3 jaar je energieleverancier zo toegang tot je historische verbruiksgegevens. De geldigheidsduur is standaard vastgesteld op 3 jaar vanaf de aanvraag, maar je kan deze datatoegang zelf op ieder moment terug stopzetten. Zodra de periode van 3 jaar is verstreken, ontvang je een automatische e-mail van je netbeheerder (Fluvius) voor een mogelijke verlenging. Ook in de Luminus Monitor app zal je hierover een bericht ontvangen.
    • Je toestemming is gelinkt aan één digitale meter (EAN). Als je meerdere digitale meters hebt op een leveradres, bijvoorbeeld een voor elektriciteit en een voor gas, moet je je toestemming per meter geven.
    • Wanneer je de app activeert, dan doe je dit voor een specifiek leveradres en zal Luminus jouw verbruiksgegevens pas in de app kunnen weergeven als je je toestemming hiervoor hebt gegeven aan Fluvius.
    • Je toestemming kan je vanuit de Luminus Monitor app geven via een persoonlijke link.
    • Je toestemming is standaard 3 jaar geldig. Na 3 jaar krijg je in de app een bericht om je toestemming opnieuw te geven. Je kan je toestemming ook op elk moment terug intrekken via  ‘Mijn Fluvius ’.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Luminus Monitor app: hoe maak ik een Fluvius-account aan?

    1. Je meldt je aan of je registreert je op de website van Fluvius
    • Heb je al een Fluvius account? Meld je dan aan via je eID en kaartlezer, een token, de app itsme of via je e-mailadres en wachtwoord.
    • Heb je nog geen Fluvius account? Dan maak je eerst een account aan door je te registreren via: je eID en kaartlezer, een token of de app itsme.
    1. Link de EAN-code(s) van het adres waar je digitale meter zich bevindt met je Fluvius account.
    • Eens aangemeld, kom je terecht op je homepagina. Klik dan op ‘Mijn EAN-lijst’.
    • Voeg je 2 EAN-codes, deze voor elektriciteit EN voor gas (indien je dat hebt) toe en klik telkens op ‘Toevoegen’. Deze codes vind je terug op je laatste afrekening van Luminus of in My Luminus, je online klantenzone.
    Nuttige link:

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe kan ik de toestemming voor de toegang tot mijn verbruiksdata in de Luminus Monitor app intrekken?

    Je kan dit doen via je Mijn Fluvius-account aan de hand van dit stappenplan:

    • Log in op de Fluvius klantenzone via je Mijn Fluvius-account.
    • Klik op ‘Verbruik’ in de bovenste balk. Vervolgens verschijnen jouw EANs.
    • Onder elke EAN kan je zien of er aanvragen voor deze EAN werden gedaan. Door rechts op het vinkje te klikken, verschijnen alle aanvragen op het scherm. Om de toestemming met Luminus te verwijderen, klik je naast elke aanvraag waarin staat ‘gedeeld met Luminus’ op het prullenmand-icoontje om deze te verwijderen.
    • Herhaal dit voor al je EANs.
    Als je deze stappen uitgevoerd hebt, zijn al je toestemmingen voor het delen van data met Luminus ingetrokken en zal Luminus dus ook geen data meer ontvangen.
    Dit betekent dat je ook de Luminus Monitor app niet meer zal kunnen gebruiken, omdat die zal vragen om je toestemmingen in orde te brengen.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik heb mijn toestemming gegeven maar zie nog geen data in de Luminus Monitor app. Wat nu?

    Het kan tot 72 uur duren nadat je je toestemming hebt gegeven vooraleer je data in de app ziet. Twijfel je of je je toestemming wel correct hebt gegeven? Voor de zekerheid kan je op ‘Mijn Fluvius’ de status nakijken. Ook in de app zullen we je hiervan op de hoogte houden.  

    Je kan de status van je toestemmingen in de Luminus Monitor app opvolgen via Meer > Verbindingen.

    • Zijn jouw meters groen, dan is alles in orde en wacht je gewoon nog even totdat we data voor je krijgen en deze in de app kunnen tonen.
    • Zijn je meters rood? Dan is de verbinding nog niet in orde: je meters zijn dan offline, wat betekent dat we je data niet ontvangen en deze dus ook niet in de app aan je kunnen komen. Je aanvragen zijn dan nog niet volledig in orde, omdat:
    • het nodig is dat je toestemming geeft aan Fluvius voor één of beide EANs.
    • Fluvius een extra toestemming vraagt: De door Fluvius bekende eigenaar krijgt dan een brief (via e-mail of post) om die extra bevestiging te geven.


    Je kan daarom de status van je aanvragen ook bij Fluvius opvolgen via het Mijn Fluvius portaal > Verbruik > pijl naar onder bij elk EAN.

    • Zie je daar geen aanvragen staan op naam van Luminus, dan is het nodig dat je je toestemming nog geeft via de Luminus Monitor app via Meer > Verbindingen > Aanvragen bij elke meter
    • Zie je daar aanvragen voor Luminus maar zijn ze met een oranje bolletje aangeduid, dan moet je nog een extra toestemming geven door een e-mail van Fluvius te bevestigen
    • Zie je daar aanvragen voor Luminus en zijn ze met een groen bolletje aangeduid dan contacteer je best onze klantendienst via monitor.support@luminus.be.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe krijg ik zicht op de meterdata van gas in de Luminus Monitor app?

    Bij de registratie voor de Luminus Monitor app via My Luminus kan je een digitale meter voor elektriciteit (minimum) en een digitale meter voor gas (optioneel) doorgeven. Nadat je de Luminus Monitor app hebt gedownload, is het nodig dat je ook je toestemming geeft aan Fluvius.be zowel voor je elektriciteit als gas. Die toestemming kan je rechtstreeks vanuit de Luminus Monitor app geven via een persoonlijke link. Indien je je toestemming niet geeft voor gas, zullen we in de app enkel je elektriciteitsdata kunnen tonen.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Verbindingen

  • Hoe kan ik de verbinding van mijn Luminus Monitor Key nagaan?

    De status van je Luminus Monitor Key kan je altijd nagaan in de app via Meer > Verbindingen.

    • Is je Key groen? Dan is de verbinding in orde: je Key is dan online. Dit betekent dat we je realtime data goed ontvangen en deze in de app aan je kunnen tonen.
    • Is je Key rood? Dan is de verbinding niet in orde: je Key is dan offline. Dit betekent dat we je data niet ontvangen en deze dus ook niet in de app aan je kunnen tonen.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Het lukt niet om mijn Luminus Monitor Key te verbinden. Wat nu?

    Dit kan meerdere oorzaken hebben:


    Alles nagekeken?
    • Steek dan je Luminus Monitor Key even opnieuw in je digitale elektriciteitsmeter en wacht tot het LED-lampje continu blauw blijft branden: dan is je Key terug online.
    • Indien het LED-lampje blauw blijft knipperen, dan betekent dit dat er geen verbinding met je router/internet is en deze opnieuw tot stand dient te worden gebracht.
    • Ga dan naar Meer > Verbindingen en kies voor ‘Wifi-instellingen wijzigen’ en volg de instructies om je Key opnieuw online te brengen.
    • Voor meer uitleg kan je telkens op het (i) logootje klikken.
    • Dubbelcheck opnieuw de status van je Key in de app via Meer > Verbindingen.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Inzichten en verbruiksdata

  • Wat is het verschil tussen mijn totale verbruikskosten in de app en mijn voorschotfactuur in de Luminus Monitor app?

    • Je kan via de app je verbruikskosten en vaste kosten zien.
    • Vergelijk je totale verbruikskost met je voorschotten en ga zo na of je voorschotbedrag volstaat, of dat een aanpassing nodig is. Hou hierbij wel rekening met het 'seizoenseffect': je verbruik schommelt en is in de winter hoger dan in de zomer. Dit zal je zien in de verbruikskosten in de app. Je voorschot daarentegen is een vast gemiddelde en hierdoor steeds een gelijk bedrag.
    • Je kan dit niet als factuur beschouwen. Zo wordt er bijvoorbeeld geen rekening gehouden met promo's. Wacht hiervoor altijd je jaarafrekening af of bekijk deze in je My Luminus klantenzone.
    • Merk op dat de verbruiksgegevens die we van Fluvius ontvangen puur informatief zijn. Je kan dit niet als factuur beschouwen. Zo  wordt er bijvoorbeeld geen rekening gehouden met promo'sWacht hiervoor altijd je jaarafrekening af of bekijk deze in je My Luminus klantenzone.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe weet de Luminus Monitor app welke categorieën van toestellen ik verbruik?

    We baseren ons op de data van Fluvius en de data die je in jouw profiel invult. De nauwkeurigheid zal altijd een inschatting blijven. We baseren ons voor deze inschatting op statistische datamodellen.

    De Luminus Monitor app is een persoonlijke tool. Daarom is het belangrijk dat je je profielgegevens in de app personaliseert. Het invullen van je profielgegevens gaat snel en gemakkelijk. Via een handig menu in Meer > Profiel klik je aan wat voor jouw situatie van toepassing is. Hoe vollediger je profiel is, hoe optimaler de app werkt.

     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Waarom zie ik negatieve consumpties in de grafieken in de Luminus Monitor app?

    Heb je zonnepanelen, dan kan je de energie die je opwekt, maar niet meteen verbruikt, terug op het net plaatsen. Dit noemen we energie 'injecteren'. Bij Luminus krijg je hiervoor een vergoeding, verrekend via je jaarafrekening. Daarom staat er hier een minteken voor het bedrag en zie je in de grafiek een staaf naar beneden.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik zie de injectievergoeding voor mijn zonnepanelen niet in de Luminus Monitor app.

    Als zonnepaneleneigenaar heb je recht op een injectievergoeding voor de elektriciteit die je opwekt, maar niet meteen verbruikt. Bij Luminus hebben alle energietarieven een injectievergoeding.

    Het is belangrijk én wettelijk verplicht dat je je zonnepanelen, nadat ze geplaatst en gekeurd zijn, zo snel mogelijk bij je netbeheerder Fluvius meldt via deze link:  https://www.fluvius.be/zonnepanelen-melden.

    Zodra Fluvius de aanmelding van je zonnepanelen verwerkt heeft, wordt Luminus op de hoogte gebracht dat je recht hebt op een injectievergoeding. En dit zodra je zonnepanelen gekeurd zijn.
    De verwerking bij Fluvius kan tot twee maanden duren, maar Luminus betaalt je injectievergoeding sowieso retroactief terug, te beginnen vanaf het moment van keuring van je zonnepanelen.

    Nuttige link:




     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Wat is het verschil tussen de My Luminus en de Luminus Monitor app (met Key)?

    • My Luminus is je online klantenzone waar je in de eerste plaats je administratie kan regelen: je voorschot aanpassen, wisselen van tarief, je facturatie-adres aanpassen, je facturen bekijken, … Je kan er ook een overzicht van je verbruik raadplegen, maar vrij beperkt.
    • De Luminus Monitor app is de gratis basisdienst voor klanten met een digitale meter in Vlaanderen die je toelaat om inzicht te krijgen in je energieverbruik.
    • De Luminus Monitor app met Key is de betalende dienst (is een upgrade van de basisdienst) die je toelaat om realtime inzicht te krijgen in je energieverbruik.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe vaak wordt de informatie in de Luminus Monitoring app bijgewerkt?

    De informatie in de app wordt elke 24 uur bijgewerkt. In de Luminus Monitor app kan je steeds je energieverbruik van een dag ervoor zien, per kwartier voor elektriciteit en per uur voor gas.

    Opgelet: voor gas is er altijd een kleine vertraging t.o.v. elektriciteit. Dit komt omdat je digitale meter je elektriciteitsverbruik telkens rond middernacht registreert, maar je gasverbruik pas rond 6u ’s ochtends.

    Je data voor elektriciteit worden dagelijks rond het middaguur bijgewerkt in de app, die voor gas in de namiddag.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Wat is de link tussen mijn profiel in de Luminus Monitor app en de energietips?

    • Op basis van je profiel en analyse van gelijkaardige huishoudens tonen we je relevante energietips. Er is al een behoorlijke lijst van tips. Maandelijks tonen we je nieuwe tips.
    • Wil je nu al nog meer tips? Bekijk ze dan hier: https://samenvooruit.luminus.be/

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Tarieven

  • Worden mijn tarieven automatisch aangepast in de Luminus Monitoring app?

    Ja, Luminus maakt automatisch de koppeling met je Luminus-tarief! Zo zijn je gegevens steeds correct en up-to-date.

    Je totale verbruikskosten bestaan niet enkel uit je energiekosten, maar omvatten ook de kosten voor groene stroom/waterkrachtkoppeling, transport- en distributiekosten, de bijdrage op energie en de federale bijdrage. Hierdoor verschillen de prijzen per kWh die je in de app ziet ten opzichte van de prijs per kWh voor energie alleen, die je op je contract terugvindt.

     
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Stopzetting

Voor de Luminus Monitor app:
  • Hoe kan ik stoppen met de Luminus Monitor app en zorgen dat Luminus geen verbruiksgegevens meer ontvangt?

    • Wil je je Luminus Monitor account stopzetten, dan volstaat het niet enkel om de app te verwijderen van je smartphone. Het is belangrijk dat je eerst je account verwijdert. Dat kan op twee manieren:
      • Je kan het doorgeven via monitor.support@luminus.be met de vraag je Luminus Monitor app-account stop te zetten.
      • Je kan dit ook aangeven in de app zelf, via ‘Meer’. We zorgen er vervolgens voor dat zowel je account als je data verwijderd worden.
    • Het is ook belangrijk dat je je mand(a)at(en) intrekt op Fluvius.
    • Als je van energieleverancier verandert, zal Luminus je contract proactief stopzetten. En als je verhuist, zal Fluvius de actieve mandaten voor je vroegere adres stopzetten en zal je Luminus Monitor contract worden stopgezet.
    • Je app-contract stopt automatisch als je je mandaat terugtrekt voor alle EAN’s gelinkt aan je Luminus Monitor account.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Wat gebeurt er met mijn data in de Luminus Monitor app als ik mijn contract stopzet of mijn toestemming intrek?

    • Als je je mandaten gelinkt aan je installatie-adres bij Fluvius intrekt, of als je Luminus laat weten dat je deze dienst niet meer wenst, dat je verhuist of verandert van leverancier, dan worden alle data gelinkt aan dit installatie-adres gewist in onze systemen. In dit geval wordt ook je account verwijderd.
    • Indien je 1 mandaat intrekt (elektriciteit of gas) en er een ander mandaat actief blijft, dan komt er voor de EAN met het ingetrokken mandaat geen nieuwe data bij. Wel blijft de reeds opgehaalde data voor deze EAN bewaard en toegankelijk voor de gebruiker.  In dit geval blijft je account ook actief.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Kan ik mijn Luminus Monitor app verwijderen en opnieuw downloaden zonder mijn data kwijt te zijn?

    Ja, je profiel wordt bewaard tenzij je je mandaat terugtrekt bij Fluvius (zelf of bij verhuis) of je van energieleverancier verandert.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
Voor de Luminus Monitor app met Key:
  • Luminus Monitor app met Key: hoe kan ik mijn contract stopzetten/ opzeggen?

    • Je kan je Luminus Monitor Key contract op elk ogenblik beëindigen door Luminus te contacteren via monitor.support@luminus.be met het verzoek je contract te beëindigen.
    • Let op: louter de App verwijderen van je mobiel apparaat betekent niet dat je je contract beëindigt. Je account blijft actief en betalend, en de data blijft beschikbaar, ook als je de app opnieuw installeert.
    • Indien je de app stopzet, zal de maandelijkse vergoeding voor die maand nog aangerekend worden waarna de betaling voor de dienst wordt stopgezet. Indien de overeenkomst beëindigd wordt, wordt je corresponderende profiel in de app verwijderd en zijn je energiegegevens niet meer beschikbaar.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


De Luminus Monitor Key retourneren

  • De Luminus Monitor Key retourneren: hoe kan ik beroep doen op mijn herroepingsrecht?

    • Je hebt het recht om de app (met inbegrip van de aankoop van de Key) te herroepen, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, en dit binnen een herroepingstermijn die verstrijkt 14 kalenderdagen vanaf je inschrijving voor de Key.
    • Om je herroepingsrecht uit te oefenen, stel je Luminus op de hoogte van deze beslissing door te mailen naar monitor.support@luminus.be. Vervolgens stuur je de Key en het doosje waar deze in zat (inclusief de handleiding) terug naar Luminus (Luminus NV, Kempische Steenweg 299, 3500 Hasselt) samen met een ingevuld fysiek exemplaar van het herroepingsformulier dat je hier terug kan vinden: Algemene voorwaarden Luminus Monitor Key
    • De directe kosten van het terugzenden van de Key komen voor jouw rekening.
    • Luminus betaalt je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Deze terugbetaling zal enkel plaatsvinden indien zowel de Key als het doosje én de handleiding die in het doosje zit volledig intact zijn.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Verandering van energieleverancier

  • Kan ik de Luminus Monitoring app en bijbehorende diensten blijven gebruiken als ik van energieleverancier verander?

    Voor de Luminus Monitor app:

    Als je van energieleverancier verandert, zal Luminus je contract proactief stopzetten.


    Voor de Luminus Monitor app met Key:

    Ja, dit kan. Je kan de Luminus Key perfect blijven gebruiken. Vergeet dan zeker niet om je nieuwe tarieven in te geven in de app zodat de inschatting van je kosten correct en up-to-date blijft. Dit kan via het scherm Meer > Tarieven.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Problemen

  • Bestaat de Luminus Monitor app ook in andere talen dan het Nederlands?

    • Neen, op dit moment bestaat de Luminus Monitor app enkel in het Nederlands.
    • De Luminus Monitor app gebruikt verbruiksdata van je digitale meter. Aangezien tot nu toe enkel digitale meters in Vlaanderen de functionaliteit hebben om data uit te wisselen, is de app voor het moment enkel beschikbaar in het Nederlands.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Waar kan ik extra hulp vinden om de Luminus Monitor app te gebruiken?

    Je kreeg een handleiding als bijlage van je welkomste-mail. Als je nog vragen hebt over de Luminus Monitor app of Luminus Monitor Key, contacteer ons dan gerust via monitor.support@luminus.be.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik ben het wachtwoord van mijn Luminus Monitor-account vergeten. Hoe stel ik mijn wachtwoord opnieuw in?

    Dit kan je in de app via ‘Instellingen’ doen. Je zal hiervoor opnieuw een e-mail krijgen ter bevestiging van je identiteit.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen