U koos voor Professional

Tot welk type behoort uw onderneming?

Professional

Jaarlijkse uitgave
< € 10 000

Jaarlijks verbruik
Elektriciteit
< 100 MWh

Gas
< 100 MWh

Type meteropname
Jaargemeten

Selecteer

KMO

Jaarlijkse uitgave
€ 10 000 tot € 100 000

Jaarlijks verbruik
Elektriciteit
100 - 1 000 MWh

Gas
100 - 2 000 MWh

Type meteropname
Jaargemeten
Maandgemeten
Telegelezen

Selecteer

Grote onderneming

Jaarlijkse uitgave 
> € 100 000

Jaarlijks verbruik 
Elektriciteit
> 1 000 MWh
 
Gas 
> 2 000 MWh

Type meteropname
Jaargemeten 
Maandgemeten 
Telegelezen

Selecteer

Energieleverancier voor professionals

Bestaande aansluiting wijzigen

Wijzigen 

Wil u de gas- en/of elektriciteitsmeter van uw onderneming laten aanpassen? Neem dan contact op met uw netbeheerder. Deze doet onder andere de volgende aanpassingen: 

  • Een enkelvoudige naar tweevoudige meter omschakelen, of omgekeerd (bijvoorbeeld na plaatsing fotovoltaïsche zonnepanelen) 
  • De meter verplaatsen 
  • Een kWh-meter voor elektrische verwarming plaatsen 
  • Een extra gasmeter installeren 

Opgelet: voor het wijzigen van de meter van uw bedrijf rekent uw netbeheerder kosten aan. 

Afsluiten

Een energiemeter laten afsluiten 

Neem contact op met uw netbeheerder als u een gas- en/of elektriciteitsmeter van uw onderneming wil laten afsluiten. De netbeheerder zal zelf de nodige stappen ondernemen om uw energieaansluiting stop te zetten. U hoeft hiervoor uw energieleverancier dus niet te contacteren. 

Opgelet: deze dienst van de netbeheerder is betalend. 

Heropenen

Uw onderneming verhuist naar een pand met een afgesloten gas- en/of elektriciteitsmeter? Dan moet deze eerst heropend worden voordat u energie kan gebruiken. Neem contact op met Luminus om dit in orde te laten brengen. 

Een heropening van een meter aanvragen 

  • Neem de EAN-code van uw energieaansluiting bij de hand. Contacteer uw netbeheerder als u deze niet hebt. 
  • Bel Luminus op 078 155 589 om uw energieleveringscontract te openen, of open er één online. 
  • Luminus geeft alle informatie over uw contract aan uw netbeheerder door. 
  • Maak drie werkdagen na het ondertekenen van uw Luminus contract een afspraak met uw netbeheerder om de installatie van uw bedrijf op het netwerk aan te sluiten.